למה נעלמו אריזות מטרנה מהמדפים ברחבי הארץ?

"הכול כלול" בערוץ 10: תקלה מכאנית גרמה לחוסר של המוצר ברשתות, ומטרנה לא עדכנה בכך את משרד הבריאות - אף שהתקלה אותרה כבר לפני כ-4 חודשים ■ מטרנה: "היו חוסרים נקודתיים, כעת יש אספקה רציפה"

מטרנה אקסטרה קר, מתוך הכל כלול/ צילום: ערוץ10
מטרנה אקסטרה קר, מתוך הכל כלול/ צילום: ערוץ10

פגם שהתגלה בייצור אחת מהסדרות של תחליף החלב מטרנה גרם לחוסר של המוצר ברשתות השיווק בשבוע האחרון - כך דווח בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10. לפי בדיקת התוכנית, התקלה אותרה כבר לפני כ-4 חודשים, אולם החברה לא דיווחה על הנושא למשרד הבריאות, ובמשרד מסרו כי עד היום הם לא קיבלו ממטרנה עדכון בנושא. 

יש לציין כי ברקע גל הסלמונלה והריקולים של מוצרים של יוניליוור, סלטי שמיר, "טחינת הנסיך" ועוד, במוצרים של מטרנה לא נמצאה בעיה שמסכנת את הציבור, אבל בימים אלה כששקיפות היא הכרחית, החברה לא עדכנה את משרד הבריאות. 

מדובר בחוסר של המוצר "מטרנה אקסטרה קר שלב 2", שצרכנים לא מצליחים למצוא ברשתות השיווק. בשירות הלקוחות של מטרנה נמסר לצרכנית שהתלוננה כי אין למצוא את המוצר ברשתות, אך ניתן להזמין אותו ישירות דרכם כשירות ללקוח. 

ממוקד החברה נמסר כי אכן יש מחסור של המוצר בחנויות, אבל לחברה כן יש מלאים קיימים, ואין שום בעיה בייצור, לדברי הנציגה. מרשתות השיווק נמסר כי הם יודעים שהחברה כן קיבלה אספקה, ובחלק מהרשתות אמרו כי יש חוסר בחברה במשך כשבוע של המוצר הספציפי. 

הצרכנים התלוננו גם בעמוד הפייסבוק של מטרנה, וגם שם החברה מסרה כי אין שום בעיה במלאים, וכי הם מזמינים את הצרכנים לרכוש את המוצר ברשתות השיווק. 

יו"ר שדולת הבטיחות, ח"כ איציק שמולי, אמר כי "דווקא מאחר שמדובר במוצר רגיש, משרד הבריאות חייב להתעורר ולחקור את התעלומה. העובדה שלמשרד הבריאות אין טיפת מושג בנוגע למה שאירע, גם כשמדובר במוצר כמו מזון תינוקות, היא חמורה והזויה. אני מקווה שלא יתברר שמדובר בעוד מקרה של זיהום או הרעלה. בכל מקרה, המקרה מצביע שוב על עומק הכשל של המדיניות הנוכחית, שפשוט מסתמכת באופן עיוור על דיווחי החברות, ומעמידה כך את בריאות הציבור בסכנה".

ממטרנה נמסר בתגובה לתוכנית כי "קיימים חוסרים נקודתיים בשל תקלה מכאנית שטופלה, וכעת קיימת אספקה רציפה של המוצר. מי שאינו מוצא את המוצר, מוזמן לפנות לשירות הלקוחות ולקבל מידע על נקודות מכירה בהן נמצא המוצר או לקבל את המוצר במשלוח עד הבית". 

ממשרד הבריאות נמסר: "לפני 4 חודשים אירעה תקלה בברז סיבובי באחת המכונות של פס הייצור במפעל. כתוצאה מכך נעצר הייצור, ונוצר עיכוב בתוכנית העבודה שגרם למחסור נקודתי בחלק מהמוצרים בדרכי השיווק.

"החלק הפגום הוחלף, והתקלה תוקנה. למען הסר ספק ומשיקולי זהירות מונעת, לא שווקה הסחורה שיוצרה באותה עת. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, החברה משווקת תמ"ל (תרכובות מזון לתינוקות) רק לאחר קבלת תוצאות בדיקה תקינות.

"בניגוד לפרסומים, שום ביקורת לא הוקדמה. ביקורת שגרתית על-פי תוכנית ביקורי השגרה תתקיים ב-18 באוגוסט כמתוכנן".