מליסרון: שחיקה בשווי הנכסים הובילה לירידה של 36% ברווח

ערך הנכסים נשחק ברבעון השני בכ-80 מיליון שקל ■ בסיכום המחצית הראשונה הציגה ענקית הקניונים של ליאורה עופר קפיצה של 62% ברווח ל-287 מיליון שקל

שחיקה של כ-80 מיליון שקל בערך נכסי ענקית הקניונים מליסרון  ברבעון השני של השנה גרר אותה לסכם תקופה זו עם צניחה של 36% ברווחיה, שהסתכמו ב-50 מיליון שקל. ברבעון המקביל אשתקד נהנתה מליסרון מעליית ערך נכסים בהיקף של 44 מיליון שקל. הרווח התפעולי הרבעוני של מליסרון נשחק ב-44% ל-148 מיליון שקל, אולם ירידה של כ-40% בהוצאות המימון נטו, לכ-100 מיליון שקל, סייעה לה לצמצם חלק מהפגיעה בשורה התחתונה.

בסיכום מחצית השנה, תוצאות מליסרון במגמה חיובית, בתמיכת רבעון ראשון חזק, שסייע לחברה להציג קפיצה של 62% ברווחיה ל-287 מיליון שקל, על הכנסות חצי-שנתיות שצמחו ב-2% והגיעו ל-638 מיליון שקל. בתקופת המחצית רשמה החברה שחיקה של 113 מיליון שקל בשווי נכסיה.

הכנסותיה הרבעוניות של החברה, שבשליטת ליאורה עופר, גדלו ב-3% ל-321 מיליון שקל, והרווח הגולמי הרבעוני שלה עלה בשיעור דומה, ועמד על 237 מיליון שקל. מניית מליסרון הגיבה לדוחות בירידה, שעמדה בשעות הצהריים על כ-1.5%-2%, וזאת אחרי שמתחילת השנה ועד הבוקר זינקה ב-40% - מה שמשקף לחברה שווי נוכחי של כ-7.5 מיליארד שקל.

עלייה בהוצאות המימון

עוד במליסרון מציינים בדוחות, כי הרווח התפעולי הנקי (NOI) שלה מנכסים זהים עלה ברבעון השני בכ-2% ל-263 מיליון שקל, בעיקר "משיפור בתוצאות הקניונים", ותזרים המזומנים מפעילות (FFO) הרבעוני צמח בכ-10% ל-139 מיליון שקל, אולם נחלש ב-2% ביחס לרבעון הראשון של השנה.

בעניין פרמטר זה מציינים במליסרון, כי הירידה מול הרבעון הקודם נרשמה בעיקרה בשל עלייה בהוצאות המימון בעקבות הקדמת גיוס חוב שביצעה החברה, וכן כי "ככל שהחוב שגויס ישחלף פירעונות חוב שוטפים, כך ה-FFO ימשיך לצמוח".

"המשך גידול בפדיונות שוכרים"

בסיום הרבעון השני של השנה החזיקה מליסרון ב-25 נכסים מניבים, עם שטחי השכרה של קרוב ל-700 אלף מ"ר, בשיעור תפוסה של כ-97%. שני נכסיה הבולטים הם הקריון בקריית ביאליק שבצפון הארץ, וקניון רמת-אביב שבתל-אביב, בשווי של כ-2.2-2.3 מיליארד שקל כל אחד.

בחודשים האחרונים עדכנה מליסרון על שתי עסקאות משמעותיות, שבמסגרתן השלימה רכישת 50% מעופר גרנד קניון באר-שבע מידי איש העסקים אלי להב, תמורת כ-145 מיליון שקל, וחתמה על הסכם להגדלת חלקה בפארק המשרדים עופר פתח תקווה, בהשקעה של קרוב ל-200 מיליון שקל. החברה השלימה לאחרונה גיוס אג"ח גדול בהיקף של 1.2 מיליארד שקל.

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, מסר היום כי "החברה מציגה במחצית הראשונה של 2016 צמיחה מרשימה ברווחיות ובפרמטרים התפעוליים, לרבות המשך גידול בפדיונות השוכרים, בין היתר כתוצאה מהעלייה במכירות, במיוחד בתקופת חג הפסח. כחלק מהשאיפה להמשיך ולהרחיב את פעילות הקבוצה, ביצעה מליסרון ברבעון האחרון שורה של מהלכים עסקיים.

"אנו מתכוונים לפעול להמשך הייזום והבנייה, תוך ניצול הזדמנויות השקעה נוספות להגדלת מצבת הנכסים של החברה והשבחתם".

במקביל לדוחות הודיעה מליסרון על חלוקת דיבידנד בהיקף של 55 מיליון שקל לבעלי המניות.