הפרוטוקולים של הפד שלחו את וול סטריט לעליות קלות בסיום

ירידות שערים באירופה; נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ הסבירות להעלאת ריבית בדצמבר קפצה אמש ב-7% ■ נשיא הפד בניו-יורק: "ייתכן שהריבית תעלה עוד בספטמבר"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

הפרוטוקולים של הפדרל ריזרב התפרסמו הערב ונראה שיותר מהכל הפד מנסה לייצר מומנטום להעלאת ריבית אבל המשקיעים כבר לא קונים את זה. המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בעליות שערים קלות, כשברקע ירידות שערים בבורסות אירופה ונעילה מעורבת בבורסות אסיה. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים כאשר שלושת המדדים המובילים נסוגו מהשיאים שאליהם העפילו.

 

המשקיעים בארה"ב, כעמיתיהם בעולם, המתינו בדריכות לפרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה שהתקיימה ביולי. 

אף שצפי האנליסטים להעלאת ריבית בספטמבר נמוך, נשיא הפד בניו-יורק, וויליאם דאדלי, דווקא אמר אמש שייתכן שהבנק המרכזי האמריקאי יפעל כבר בפגישתו בספטמבר ויוריד את הריבית. "אנו מתקרבים לעבר נקודת זמן שבה יהיה מתאים להעלות את הריבית אפילו יותר. הכלכלה נמצאת במצב טוב, שוק העבודה עומד ביעדים שלו ואף ממשיך להפיק רווחים סבירים", אמר. (לסיפור המלא)

גם נשיא הפד באטלנטה התייחס אמש לריבית בארה"ב ואמר כי הוא "מאמין בכלכלה האמריקאית" ולכן הוא "אינו פוסל לפחות העלאת ריבית אחת השנה".

עקב דבריהם של נשיאי הפד, קפצה אמש הסבירות להעלאת הריבית בדצמבר מ-37.4% ל-45.1%. נוסף על כך, הסבירות לכך שהריבית לא תועלה השנה ירדה מ-58.1% ל-47.5%, מה שמצביע על כך שככלל, השוק צופה לפחות העלאה אחת עד סוף השנה.

הנפט  המשיך לרכז עניין ונסחר כעת בירידות של כ-0.9%. זאת, לאחר שביומיים האחרונים מחירו טיפס בכ-5%. היום בשעה 17:30 יפורסמו נתוני מלאי הנפט בשבוע החולף בארה"ב. האנליסטים צופים תוספת של 300 אלף חביות השבוע, לאחר שבשבוע שלפני כן נרשמה תוספת של 1.1 מיליון חביות. 

קמעונאית המוצרים הביתיים לוואס  איכזבה את האנליסטים עם התוצאות הכספיות שהחברה פרסמה היום, המצביעות על הכנסות ועל רווחים נמוכים מהצפי. החברה דיווחה על רווח של 1.17 מיליארד דולר (1.31 דולר למניה), כאשר צפי האנליסטים עמד על 1.42 מיליארד דולר. כמו כן, דיווחה החברה על ירידה של 5.3% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-18 מיליארד דולר. כתוצאה מהתוצאות המאכזבות, הורידה החברה את תחזיות הרווח השנתיות שלה.

גם הקמאונעית טרגט  פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות, שמצביעות על ירידה של 7% בהכנסות החברה ל-16.17 מיליארד דולר, בעוד שהצפי עמד על 16.18 מיליארד דולר. החברה רשמה ברבעון רווח של 680 מיליון דולר (1.17 דולר למניה) וחתכה במעט את תחזיות הרווח השנתיות שלה.

 

מוקדם יותר היום דווח כי חברת הענק סיסקו , שגם צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות היום, מתכננת לפטר כ-14 אלף עובדים, כמעט 20% מכוח העבודה שלה בעולם. (לסיפור המלא)