המשטרה: להעמיד לדין בעל חברה למודיעין עסקי - פעל שלא כחוק

לפי החשד, בעל חברה פרטית למודיעין עסקי פעל שלא כדין על-מנת להשיג במירמה מידע סודי אודות חברה מתחום שיווק התרופות, לאחר שנשכר ע"י מנכ"ל חברה אחרת בתחום

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

המשטרה הודיעה היום (ד') כי סיימה לאחרונה חקירה שעניינה חשד לריגול עסקי בתחום שיווק התרופות, במהלכה גובשה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות על-ידי החשוד המרכזי - בעל חברה למודיעין עסקי.

במסגרת החקירה, שלוותה על-ידי מחלקת החקירה בפרקליטות המדינה, נחקרו מספר רב של מעורבים, שניים מהם באזהרה - בעל חברה פרטית המתמחה במודיעין עסקי ומנכ"ל חברה לשיווק תרופות ששכר את שירותיו. כמו כן נתפסו חומרים רבים, ובוצעו מגוון פעולות חקירה. זהות שני החשודים אסורה בפרסום. 

"ממצאי החקירה ביססו חשד כי בעל חברה פרטית למודיעין עסקי פעל שלא כדין, באופן המתיימר להיות מתוחכם, על-מנת להשיג במירמה מידע סודי אודות חברה מתחום שיווק התרופות, לאחר שנשכר על-ידי מנכ"ל חברה אחרת בתחום.

בין היתר, הממצאים מצביעים על כך שאיש המודיעין הפרטי ביצע איתור של בעלי התפקידים הרלוונטיים בחברת השיווק ובמוסדות רפואיים ופנה אליהם בזהות בדויה של בעל תפקיד לכאורה בחברת השיווק או תוך התחזות לגורם מתוך החברה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, על-מנת שאלה ימסרו לו את המידע המבוקש - ניסיונות שלא צלחו".

לדברי המשטרה, עם סיום החקירה התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות של ניסיון קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, התחזות ושיבוש מהלכי משפט על-ידי בעל החברה למודיעין עסקי. נציין כי בעניינו של בעל החברה לשיווק תרופות לא נמצאו ממצאים המצביעים על כך שביצע עבירה פלילית.

על זהות החברות המעורבות ומי מהמעורבים מוטל כאמור עדיין צו איסור פרסום בהחלטת בית המשפט, לבקשת באי-כוחם.

עם סיום החקירה מעבירה המשטרה למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.