הצלחה לקולפלנט בניסוי במוצר לטיפול בגידים

הניסוי נערך ב-40 מטופלים שסבלו מדלקת בגיד המרפק (טניס אלבו) ■ הניסוי נערך ללא קבוצת ביקורת והחברה עמדה בכל יעדיו, וביניהם: שיפור של 51% אחרי 3 חודשים ושל 59% אחרי 6 חודשים ממתן טיפול יחיד במוצר, במדד מקובל למצב דלקת בגיד

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

חברת קולפלנט הודיעה אתמול על הצלחה בניסוי קליני במוצר ה-VergenixSTR שלה, לטיפול בדלקות בגידים. קולפלנט  מתמחה בייצור קולגן אנושי מצמחי טבק, ומוצר זה הוא אחד מבין כמה מוצרים שהיא מפיקה ממנו.

הניסוי נערך ב-40 מטופלים שסבלו מדלקת בגיד המרפק (טניס אלבו). הניסוי נערך ללא קבוצת ביקורת והחברה עמדה בכל יעדיו, וביניהם: שיפור של 51% אחרי 3 חודשים ושל 59% אחרי 6 חודשים ממתן טיפול יחיד במוצר, במדד מקובל למצב דלקת בגיד. לאחר שלושה חודשים, 74% מהמטופלים חוו ירידה של לפחות 25% ברמות הכאב, וזאת לעומת רק 465 מהמטופלים באמצעות סטרואידים, על פי נתונים היסטוריים (מניסוי שלא נערך על ידי החברה, שפורסם ב-2010). לאחר 6 חודשי מעקב, 86% מהמטופלים חד פעמים במוצר של קולפלנט חוו שיפור ברמה כזו, לעומת 36% בניסוי הסטרואידים.

עוד לפני סיום הניסוי, הוגשה בקשה לאישור שיווק המוצר באירופה, והחברה מאמינה כי תקבל את האישור במהלך הרבעון הנוכחי. במקביל, החברה מקיימת דיאלוגים עם גורמים שונים באירופה לשם התקשרות להפצת המוצר באירופה

מניית החברה לא הגיבה היום להודעה. קולפלנט נסחרת לפי שווי של 117 מיליון שקל. מוצר אחר שלה, VirgenixFG, לטיפול בכוויות ופצעים, כבר מאושר לשיווק באירופה והחל לאחרונה להימכר. במקביל מפתחת החברה גם מוצר למילוי עצמות, בשותפות עם חברת פייזר, אשר צריכה להחליט עד סוף השנה האם להעלות את השת"פ מדריגה.