יריית פתיחה: מגה ספורט משיקה אתר מכירות אונליין

מוצרי ספורט, ובמיוחד נעלי ריצה, הם סגמנט מתחזק בקרב הרוכשים אונליין ■ הרשת מקווה להעביר את חלקם אליה - בזכות משלוח עד הבית תוך 5 ימים, מבצעים ייחודיים ואפשרות להחליף מידה בסניפים

חנות מגה ספורט / צילום: מגה ספורט
חנות מגה ספורט / צילום: מגה ספורט

בזו אחר זו משיקות הרשתות אתרים למכירות אונליין, אף שהשוק בישראל עדיין רחוק ממימוש הפוטנציאל לקניות מקוונות. לשם המחשה, בסין 35% מההוצאה של משקי-הבית כבר נעשית ברשת, בארה"ב בסגמנט האופנה מעריכים נתח של 18% לקניות אונליין, ובארץ ההערכות מדברות על שיעורי קנייה של 5%-6% - והמספרים גדלים בכל יום. כעת רשת מגה ספורט נכנסת לתחום עם אתר שבו היא מוכרת ציוד ספורט ונעלי ספורט - חלקם במבצעים מיוחדים לרוכשים אונליין.

מוצרי ספורט, ובמיוחד נעלי ריצה, הם סגמנט מתחזק בקרב הרוכשים אונליין. המוכרים בחנויות כבר מכירים את התופעה שבה צרכנים ניגשים לחנות, מודדים נעלי ריצה, מסמנים לעצמם את הדגם המדויק - ומזמינים אותו מאתר בחו"ל - בהנחה. כך, אתר buy2usa מביא לישראל מדי חודש כ-5,000 זוגות נעליים - מרביתן נעלי ספורט.

מנכ"ל האתר, ירון בן-אלי, מספר כי מתחילת השנה נרשמה עלייה של כ-20% במשלוח נעליים לישראל, "מהסיבה הפשוטה שקניית נעלי ספורט בארה"ב יכולה לחסוך לצרכן הישראלי עד כ-60% במחיר. ניתן לראות עלייה חדה גם בהזמנות שעוני ורצועות הדופק מארה"ב וזאת מחיר הנמוך בכ-40%".

עוד הוא מציין כי רוב הזמנות נעלי הספורט מארה"ב נעשות על-ידי גברים, בעוד רוב ההזמנות של ביגוד ספורט נעשה על-ידי נשים.

לפי נתוני eBay, מתוך סגמנט האופנה של הרוכשים אונליין, נעלי ספורט גברים הוא אחד המוצרים הנמכרים ביותר עם עשרות אלפי זוגות בחודש. עוד מציגה eBay נתונים שלפיהם שיעור הקונים מישראל באתרים בינלאומיים גדול משיעור הקונים באתרים ישראליים.

תוספת של 5%-10% בגלל השירות

"מהפכת הקניות באונליין הביאה אותנו להשיק אתר אינטרנט שיציב תחרות לאתרי השילוח הבינלאומיים", אומרת אורית גבאי, מנהלת השיווק של מגה ספורט. "האתר מתנהל כמו חנות רגילה מבחינת ההיצע, למעט מחלקת ביגוד שבשלב זו לא נכללת. הסגמנט החשוב ביותר הוא נעליים, שלו הביקוש הגבוה ביותר. בנוסף, האתר יאפשר ללקוחות לקבל משלוח של מוצרים במהירות עד פתח הבית ויבדל את מגה ספורט משאר המתחרים". הכוונה היא למשלוח של עד 5 ימים ברוב חלקי הארץ.

- זה חשוב, אבל מה לגבי שורת המחיר?

"המחירים באתר יהיו נמוכים ואטרקטיביים ויציעו הטבות ומבצעים בלעדיים לרוכשים אונליין. כך, קולקציות חדשות יוצעו במחירים ללא מע"מ, ויהיו גם מבצעי חיסול על מגוון נעליים ב-50% הנחה. כמו כן, תהיה אפשרות החלפה בכל אחד מ-54 סניפי הרשת - וגם זה יתרון שאין לאתרים מחו"ל".

- מצד שני, מחירים זולים יותר באתר ייצרו תחרות מול החנויות הפיזיות שלכם.

"יש רשתות שפועלות כך, וזה דווקא מגדיל את התנועה גם בחנויות. מי שמחפש באינטרנט, ימצא אותנו גם שם - גם אם זה רק לשם קבלת מידע; ומי שרוכש אונליין, ממילא לא היה בא לסניפים, ולכן מבחינתנו זו הזדמנות להגדיל את הנגישות לעוד קהל".

- איך מתמודדים עם המחירים הזולים יותר באתרים מחו"ל?

"הם יותר זולים, ואין מה לעשות, אבל הצרכן הישראלי מוכן להוסיף פרמיה של 5%-10% בגלל השירות שהוא טוב יותר, כולל אספקה קצרה והכי חשוב החלפת מידה בכל אחד מהסניפים. רצפת המכירה משרתת את האתר". בטווח הארוך, הציפייה של מגה ספורט היא שהאתר יתנהל כמו סניף מבחינת היקף הפעילות שלו.

- האם תשימו דגש על המותגים שאתם מייבאים באתר?

"לא. היצע המותגים באתר רחב, ולפעמים דווקא אלה שאנחנו מייבאים יהיו זולים אצל המתחרים (למשל המותגים קאפה, דיאדורה וסקצ'רס, מר"ח), אבל יש דגמים של נייקי, אדידס ואסיקס שהם בלעדיים לנו, ובדגמים האלה אפשר לעשות מחירים יותר תחרותיים או מחיר חיסול - במקרים כאלה הפריטים יעברו קודם באתר לפני שיגיעו לחנויות האאוטלט".

גבאי מדגישה כי המוצרים שנמכרים באתר הם ביבוא רשמי בלבד, "ולא ביבוא מקביל כמו שאפשר למצוא באתרי סחר אחרים".

- למה זה משנה לצרכן אם הוא חוסך כסף?

"אנחנו לא עובדים ביבוא מקביל, ומבחינתי ביבוא מקביל המוצרים לא מקוריים, ואין מי שייתן עליהם אחריות. אני לא אכנס לתחום של יבוא מקביל אף פעם".

מגה ספורט נמצאת בבעלות קבוצת MGS ספורט טריידינג. הרשת הוקמה בשנת 1996, וכיום היא מונה כ-53 סניפים, כולל סניפי עודפים.