פיץ' הורידה את התחזית שלה לטורקיה לרמה "שלילי"

עם זאת, בסוכנות דירוג האשראי בחרו להותיר על דירוג האשראי של טורקיה על כנו: BBB- ■ סגן ראש ממשלת טורקיה: "ההחלטה לאשרר הדירוג צפויה"

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הותירה אמש (ו') את דירוג האשראי של טורקיה על כנו: BBB-. עם זאת, הסוכנות הורידה את התחזית שלה למדינה מ"יציב" ל"שלילי". זאת, כשברקע ניסיון ההפיכה הכושל שהתקיים במדינה בחודש יולי ועקב צעדי החירום שבהם החל לנקוט ארדואן, נשיא המדינה, לאחר ניסיון ההפיכה.

לדברי הסוכנות, "ניסיון ההפיכה שבוצע בטורקיה ממחיש את הנפיצות שקיימת במדינה". בסוכנות הדירוג ציינו במפורש גם את המעצרים הפוליטיים שמבצע המשטר, ציינו כי הם מותירים את עתידה של טורקיה אפלולי וקבעו כי הם עשויים להוות סיכון כלכלי.

סגן ראש ממשלת טורקיה התייחס להחלטתה של פיץ' לאשרר את הדירוג של טורקיה וציין כי היא יוצאת מן הכלל וכי היא הייתה צפויה.

זמן קצר לאחר ניסיון ההפיכה הכניסה סוכנות הדירוג מודי'ס את טורקיה לרשימת מעקב לקראת הורדת דירוג. קצת אחריה, חתכה סוכנות הדירוג S&P את הדירוג של טורקיה לרמת "זבל" וצפתה תחזית שלילית למדינה.

לפני מספר שבועות, נזכיר, הכריז ארדואן על מצב חירום במדינה, בתואנה שעדיין קיימת האפשרות שגורמים נוספים ינסו לבצע הפיכה בטורקיה. למחרת התראיין ארדואן לתקשורת ואמר כי אין מבחינתו כל מכשול או בעיה בהארכת מצב החירום, במידת הצורך.

מספר ימים לאחר מכן פרסם ארדואן צו תקנות ראשון במסגרת מצב החירום שעליו הכריז במדינתו. שקבעו, בין היתר, כי יותר מאלף בתי ספר פרטיים במדינה ייסגרו.

מלבד זאת, ארדואן הורה על הארכת משך הזמן שבו ניתן להחזיק חשודים במעצר ללא משפט.