טורקיה: 30 הרוגים בפיגוע התאבדות באולם אירועים

עשרות בני אדם נפצעו בפיצוץ, שאירע בזמן חתונה באולם בעיר גזיאנטפ במזרח טורקיה ■ אף ארגון עוד לא קיבל אחריות, אך מתחזקת הסברה כי דאע"ש אחראי לפיגוע

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

30 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות שאירע אמש (שבת) מחוץ לאולם אירועים בעיר גזיאנטפ שבמזרח טורקיה, בזמן שבמקום התקיימה חתונה. בפיצוץ נפצעו 94 בני אדם נוספים. לפי שעה אף ארגון עוד לא קיבל אחריות על הפיגוע.

"מדובר בטבח באכזריות חסרת תקדים", אמר מושל גזיאנטפ, עלי ירליקאיה, "אבל אנחנו מאוחדים נגד הטרור". לדבריו, מוקדם לדעת מי עומד מאחורי הפיגוע וייתכן כי אלו המחתרת הכורדית (PKK) או ארגון "המדינה האסלאמית" (דאע"ש). שר מטעם מפלגת השלטון בטורקיה, סאמיל טייר, טען כי דאע"ש אחראי לפיצוץ. גם חבר פרלמנט נוסף, מחמט טוגרול, מטעם מפלגת הכורדים האשים את דאע"ש בפיצוץ בטענה כי החתונה הייתה של כורדים.

ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, גינה את הפיגוע שלדבריו, "הפך מסיבת חתונה שמחה למקום של אבל". הוא נשבע "לגבור על המתקפות השטניות". "לא משנה מה שם ארגון הטרור שאחראי לכך, אנחנו כעם, כמדינה, נרדוף ונמשיך במאבק הנחוש נגדו", אמר.

לאחר הפיצוץ הגיעו לזירה צוותי רפואה רבים שהחלו בהענקת טיפול לפצועים וכן כוחות משטרה רבים. לפי דיווחים, ממדי ההרס שנגרמו למקום הם עצומים. מאות מתושבי האזור הגיעו למקום ופתחו בתפילות לשלומם של הפצועים.

"זו הייתה מתקפה ברברית", אמר סגן ראש הממשלה בטורקיה, מחמט סימסק, "הרבה קבוצות טרור, המחתרת הכורדית, דאעש, תומכיו של גולן, פועלים בטורקיה. בעזרתו של האל, אנחנו נתגבר על זה". סימסק נסע יחד עם נציגי משרד הבריאות במדינה לבקר את הפצועים.

הפיגוע הקטלני מתרחש חודש בלבד לאחר ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה שפגע באופן ניכר ביציבות במדינה. הממשלה הטילה את האחריות לניסיון ההפיכה על איש הדת פתהוללה גולן שנמצא בפנסילבניה שבארצות הברית.

ביום חמישי האחרון אירעה סדרת פיצוצים גם כן במזרח המדינה, שגבתה את חייהם של 12 בני אדם. יותר מ-200 נפצעו ונזק רב נגרם למבנים הסמוכים לאירועים. לפי החשד, המחתרת הכורדית (PKK) אחראית לשורת המתקפות.