מידאס: שווי מתחם שרונה בת"א ירד ל-242 מיליון שקל

בפעילות השוטפת מציג מתחם הבילויים שיפור: הכנסות מידאס (המחזיקה בו 51%) משכירות קפצו ברבעון השני ב-17% ל-3.5 מיליון שקל, וגם הרווח עלה

מתחם שרונה / צילום: תמר מצפי
מתחם שרונה / צילום: תמר מצפי

למרות שיפור בפעילות השוטפת במתחם הקניות והבילויים "גני שרונה" שבמרכז תל-אביב, חברת הנדל"ן מידאס  השקעות, השותפה בו, מדוווחת על ירידת ערך שווי המתחם בהיקף של 9 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.

מדוחות החברה, שפורסמו בימים האחרונים עולה, כי בעקבות ירידת ערך המבנים בשרונה, שווי המתחם ירד בכ-4%, ועמד על 242 מיליון שקל, לעומת שווי של 251 מיליון שקל שלפיו הופיע בספרי החברה בסיום הרבעון הראשון של השנה. שווי חלקה של מידאס במתחם (51%) ירד בשיעור דומה, ועמד על כ-123 מיליון שקל, לעומת 128 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מתחם גני שרונה הוא הנכס העיקרי של מידאס, והוא מהווה את פרויקט הדגל שלה, אשר בו היא משקיעה "את מרב פעילותה הניהולית והכספית". המתחם, שבו חנויות, מסעדות, גלריות ועוד, החל לפעול בחודש אפריל 2014, והוא צמוד לשוק האוכל שרונה מרקט, של גינדי החזקות.

גני שרונה של מידאס ושותפיה מחזיקה ב-15 מבנים טמפלריים לשימור, הממוקמים בחלקו הדרום-מערבי של מתחם הקריה בת"א, בשטח בנוי כולל של כ-6,200 מ"ר, סמוך לרחובות ארניה וקפלן. המבנים הם בעלי מאפיינים ארכיטקטוניים ייחודיים, בני 2-3 קומות מעל מרתפים, ועם הדיירים נמנים קסטרו, איי דיגיטל, רולדין, צומת ספרים, אגאדיר ועוד. שיעור התפוסה בנכסים עומד על 97%.

מידאס שותפה בגני שרונה יחד עם קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1, הפרסומאים ראובן אדלר ואייל חומסקי, מנכ"ל אזורים לשעבר מתי דב, והיזם מוטי קירשנבאום. בעלי המניות הגדולים במידאס עצמה הם אשת העסקים קורין אוונס, ריט 1, היו"ר יאיר רוטלוי ויוסף שטיינמן.

רווחי שערוך באום אל פחם וירכא

כאמור, בפעילות השוטפת מציג מתחם גני שרונה שיפור, שבא לידי ביטוי בקפיצה רבעונית של 17% בהכנסות מידאס מדמי שכירות, שהגיעו ל-3.5 מיליון שקל, ובעלייה של 9% ברווח התפעולי הנקי (NOI) הרבעוני מהמתחם, שעמד על סכום דומה (3.5 מיליון שקל).

סך הכנסות מידאס מדמי שכירות במחצית השנה הראשונה של 2016 צמחו ב-15% והתקרבו ל-7 מיליון שקל. שיפור זה תמך גם בשורה הגולמית של מידאס בתקופת הרבעון והמחצית, אולם ירידת ערך המתחם באה לידי ביטוי בשורה התפעולית.

מנגד, מידאס נהנתה מרווחי שערוך בהיקף של קרוב ל-18 מיליון שקל ממרכזים מסחריים שהיא מקימה באום אל פחם ובירכא, והיא סיכמה את הרבעון ואת מחצית השנה הראשונה ברווח נקי של כ-8 מיליון שקל. הערכות השווי שפורסמו באחרונה לפרויקטים העניקו להם שווי של 50 מיליון שקל כעת, ושווי של יותר מ-200 מיליון שקל לאחר השלמת הבנייה - כשהם גמורים ומוכנים לאכלוס.

בשנה שעברה עדכנה מידאס על החלטתה לקדם תכנון, הקמה וניהול 10 מרכזים מסחריים ביישובים לא יהודיים תוך חמש שנים, יחד עם קבוצת רקע שבבעלות ירון רוקמן, יואב קפלן ורון עתיר, וזאת על רקע הערכותיהם כי כוח הקנייה במגזר הערבי גדל, וכי הוא חווה שינויים בהרגלי הצריכה.

בחודש שעבר השלימה מידאס הנפקת אג"ח בהיקף של 45 מיליון שקל, שאותה הבטיחה בשעבוד זכויותיה במיזם המשותף עם קבוצת רקע למחזיקים. למרות שמניית מידאס התחזקה ב-10% מתחילת השנה, החברה נסחרת בשווי מצומק של כ-25 מיליון שקל.