כמיפל שיווקה מוצר שתוקפו פג - ותתרום כ-102 אלף שקל

בפסק דין שניתן בתביעה ייצוגית נקבע כי ב-2007 כמיפל שיווקה בארץ קרם הקלה לנשים מניקות של אוונט שתוקפו פג או היה סמוך למועד פקיעת התוקף - והסוותה את מועד התפוגה

כמיפל לוגו
כמיפל לוגו

ניסו להטעות את הציבור - וישלמו את המחיר: בהתאם לפסק דין בתביעה ייצוגית שנתן השופט רמי חיימוביץ', תשלם חברת כמיפל יחד עם Cannon Rubber סכום של כ-102 אלף שקל כתרומה, זאת לצד שכר-טרחה ופיצוי לתובעים.

מה שמעניין הוא הסיבה שהובילה לתביעה האמורה, שמצביעה על התנהלות מרגיזה במיוחד מול הצרכנים: בשנת 2007 שיווקה כמיפל בארץ מוצר של קרם הקלה לנשים מניקות של חברת אוונט, אשר תוקפו פג או היה סמוך למועד פקיעת התוקף, כאשר על-מנת להסוות את תאריך התפוגה של התכשיר, נעשה טריק: הוצמדה אליו אריזה של רפידות הנקה ב"מארז מיוחד" הכולל מחיר מבצע מוזל, כאשר מוצר הקרם הוצמד "גב אל גב" אל מוצר רפידות ההנקה, ושניהם נארזו בניילון אחד - כך שהצרכנים לא יכלו לראות את תאריך התפוגה אלא לאחר שפתחו את המארז בביתם.

ב-2013 אושרה התביעה שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל בך.

בסך-הכול נמכרו 501 מארזים כאלה, ולפיכך חושב הנזק לקבוצה בגובה של כ-102 אלף שקל (מספר המארזים במכפלת של הפיצוי היחסי שנקבע). אולם, משום שפיצוי כספי אינו מעשי, היות ולא ניתן לאתר את קבוצת הקונים, החליט השופט על מתן תרומה: 50% מהפיצוי יועבר לעמותה לסוכרת נעורים, ו-50% יועבר למחלקת הילדים בבית החולים לניאדו.

בנוסף יקבלו התובעים פיצוי של 20,000 שקל, ובא-כוחם יקבל סכום של כ-24,000 שקל, בנוסף לשכר-טרחה שנקבע קודם לכן בהליך.