בהמתנה לנאומה של ילן: נעילה מעורבת בוול סטריט

יו"רית הפד ג'נט ילן תנאם בסוף השבוע בג'קסון הול - המשקיעים ממתינים לרמזים בנוגע להעלאת ריבית ■ היום לא פורסמו נתוני מאקרו ■ פייזר תרכוש את חברת הביוטק Medivation

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, בהמתנה לנאום יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן בסוף השבוע בכנס השנתי של הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול. המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות, לאחר שהמסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת. ברקע, ירידה של יותר מ-3% במחירי הנפט. בסוף השבוע האחרון ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים, מעט מתחת לרמות השיא שקבעו בשבוע שעבר.

 

המשקיעים ברחבי העולם ממתינים, כאמור, להתייחסות מיו"רית הבנק באשר למדיניות הריבית, וזאת לאור התבטאויות של בכירי הבנק המרכזי בשבועות האחרונים, שרומזים כי הגיעה העת להעלות ריבית. סגנה של ילן, סטנלי פישר, אמר אתמול כי הפד קרוב להשגת יעדיו המרכזיים - תעסוקה מלאה ואינפלציה של 2%. בכירים אחרים רמזו גם כן כי הכלכלה ושוק העבודה מסוגלים להתמודד עם העלאת ריבית. 

אנליסטים מעריכים כי לא יהיו תנודות חריפות במסחר בוול סטריט השבוע, עד לנאומה של ילן. קרייג ארלם, אנליסט מ-Oanda, אמר כי "נכון להיום השוק מתמחר העלאת ריבית רק בחודש מארס 2017, ואם ילן אכן מתכננת העלאה כבר בספטמבר, היא צריכה לנצל את הבמה בג'קסון הול כדי להעביר את המסר ולהכין את השוק".

היום לא פורסמו נתוני מאקרו, אבל בהמשך השבוע צפויים נתונים חשובים כמו מכירות הבתים, הזמנות למוצרים ברי קיימא, ואומדן שני לנתוני התמ"ג ברבעון השני.

הנפט  ממשיך להיסחר בתנודתיות ואיבד היום יותר מ-3%.

דריכות בקרב משקיעי טבע  לקראת ההחלטה על הקופקסון. עד יום חמישי תתקבל ההחלטה בקשר לשלושה פטנטים על המינון הכפול של תרופת הדגל - והאנליסטים חלוקים סביב השאלה מתי תיתקל טבע בתחרות. 

ענקית התרופות פייזר  הסכימה לרכישת חברת הביוטק Medivation (סימול  MDVN), בעסקה של 14 מיליארד דולר שצפויה לחזק את תחום סרטן הערמונית בפורטפוליו של פייזר. כתוצאה מהדיווח זינקה מניית Medivation בכ-20%.