פאר בלתי נתפס: הבית היקר בעולם מוצע למכירה

וילה לה סדרה בריביירה הצרפתית, בה השתכן בעבר מלך בלגיה ליאופולד השני, מוצעת למכירה תמורת מיליארד יורו ■ הסיבה: הבעלים, נצר ליצרנית האלכוהול מארנייה-לפוסטול, רוצה "להצטמצם" ■ קבלו הצצה לנכס

בית למכירה בריביירה הצרפתית / צילום: מתוך האתר הרישמי
בית למכירה בריביירה הצרפתית / צילום: מתוך האתר הרישמי

באדיבות וואלה! NEWS

הבית היקר ביותר בעולם מוצע בימים אלה למכירה, והמחיר הנקוב שלו, כצפוי, נראה דמיוני - מיליארד יורו, או אם תרצו 1.13 מיליארד דולר.

מדובר באחוזה ענקית בדרום צרפת בשם "וילה לה סדרה", השייכת כיום לסוזאן מארנייה-לפוסטול, נצר לשושלת משפחת מארנייה, יצרנית האלכוהול והליקר היוקרתי. מארנייה רוצה "להצטמצם", ויש לכך סיבה טובה, מאחר שצרפת סבלה השנה ממיתון קשה בשל בעיות הביטחון בה.

האחוזה המפוארת, שנמצאת בעיירה סן ז'ן קפ פרה, משווקת כ"ביתו לשעבר של המלך הבלגי ליאופולד השני". היא כוללת 10 חדרי שינה, בריכה בגודל אולימפי ואחד מהגנים היפים ביותר באירופה, עם למעלה מ-15 אלף צמחים ו-20 חממות לגידול צמחייה טרופית. כמו כן, יש בה גם אורווה ל-30 סוסים.

הבית היה ברשות משפחת מארנייה מאז 1924 ודורש תחזוקה של 15 גננים במשרה מלאה. מארנייה מקווה שהרוכש ימשיך לתחזק ולשמור על האחוזה, אולם החששות בין תושבי העיירה הן שספקולנטים יקפצו על המציאה כדי להקים מבנים חדשים על חשבון הגנים יקרי-הערך.

רק 2,000 תושבים חיים בסן ז'ן קפ פרה, מרביתם סלבריטאים עשירים.