כבד לכם? אפליקצייה שמאפשרת להזמין הובלה תוך 10 דקות

לאג מאפשרת להוביל תוך זמן קצר חפצים גדולים - מספות, דרך כלי בית ועד שקיות זבל מלאות ■ הפופולריות שלה בעמק הסיליקון אפילו הביאה להגדלת רווחי חנויות הרהיטים

אפליקציית לאג / צילום מסך
אפליקציית לאג / צילום מסך

"airbnb לכלבים", "אובר לאופנועים", "טינדר לחובבי פוקימונים" - עוקבי המדור ועמק הסיליקון בכלל כבר יודעים שגם בעמק החדשנות יש טרנדים ברורים וצפויים - כל זב-חוטם שמנסה לממש את הצוקרברג שבתוכו, מנסה להתחקות אחר הגדולים והמוצלחים.

כך, שלא במפתיע פורסם לאחרונה מחקר שמראה כי כשליש מהסטארט-אפים בעמק מסבירים את הערך המוסף שלהם ואת המוצר שלהם באמצעות מוצרים אחרים בשינוי קהל יעד. הפופולריים ביותר, גם שלא במפתיע, הם אובר ו-airbnb, שמהווים השראה ליזמים אחרים.

אחד הפיתוחים היותר מעניינים ומצליחים לרעיון של אובר שנראו לאחרונה ברחובות סן פרנסיסקו המגונדרים, הוא זה של לאג. לאג מציעה אובר להובלות: במקום להסיע אנשים ממקום למקום - הם מסיעים ספות, שקיות זבל גדולות ואינספור חפצים שדורשים בעל מקצוע חסון שירים ויעביר (או תעביר - יש גם "לאגיות" ) חפצים מנקודה א' לנקודה ב'.

"גיליתי את האפליקציה די במקרה. התלוננתי באוזני חברה שיש אמנם חברות הובלה שעוזרות לעבור דירה, אבל אין שירותים שעוזרים בהובלות הקטנות היומיומיות", מספרת קרין, ישראלית הגרה בסן פרנסיסקו. 

לדבריה, "מצאתי ספה יפה בחנות - אבל איך אקח אותה הביתה? הלכתי לסיבוב באיקאה ומצאתי המון דברים יפים - איך בדיוק הם יגיעו לדירה שלי? שלא לדבר על להחליף מזרן בבית".

קרין ורבים אחרים מצאו בלאג פתרון אידיאלי. האפליקציה מתפקדת כמו אובר וגט טקסי. המשתמש מסמן היכן הוא נמצא ומה ברצונו להעביר ולאן - והאפליקציה מתחייבת להגיע לשם תוך 10 דקות (בשעות המוגדרות) ולהעביר את החפצים תמורת סכום מוסכם מראש שקובעת האפליקציה. הובלת מזרן מקצה אחד של העיר לקצה אחר, מדלת לדלת, יכולה להסתכם ב-60-80 דולר - דיל לא רע בכלל.

האפליקציה נעזרת במשאיות כדי לתכנן מסלולים יעילים ולאפשר לעובדים לענות על צרכים של כמה משתמשים כדי להוריד את המחיר לכולם - וזה עוד לפני שדיברנו על הנחות "חבר מביא חבר" שהיא מציעה.

לאג הפכה לכל-כך פופולרית, שחנויות הרהיטים מדווחות על עלייה בהכנסות שלהן מאז שהיא פועלת, שכן אנשים יכולים להתרשם מרהיט ומיד לדעת כמה יעלה להם להוביל אותו, מה שמאפשר לחנויות לשרוד בעידן שבו הכול מגיע עד לפתח הדלת הודות לאמזון ולאתרי סחר מקוון.

האפליקציה מוצעת כרגע רק בעמק הסיליקון ובסן פרנסיסקו, אך המפתחים מבטיחים להוביל את הבשורה גם לאזורים אחרים בארה"ב כבר בחודשים הקרובים.