אקזיט ישראלי: Massive Impact נמכרת בעשרות מיליוני דולרים

כך לפי הערכות בתקשורת בטאיוואן ■ בחברת הפרסום הדיגיטלי, שפיתחה כלי למדידת יעילות הפרסום במובייל שמטרתו למקסם את ההחזר על ההשקעה עבור המפרסם, הושקעו פחות מ-10 מיליון דולר

מידע- טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק
מידע- טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק

אין זה סוד שתעשיית ה-Ad Tech (פרסום דיגיטלי) מצויה במשבר. אפשר להגיד שהתעשייה הזו, על רקע פריחת הסמארטפונים והשימוש בפלטפורמות מבוססות אינטרנט לצריכת מידע, הגיעה לצומת דרכים די משמעותית. היכולת שלה לפרנס כל-כך הרבה שחקנים בשרשרת הייצור שלה מוטלת בספק, והשרשרת הזו מורכבת מלא מעט חברות ישראליות - חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות.

אחת מהן נמכרת עכשיו לחברה טיוואנית פרטית, 11 שנה אחרי הקמתה ולאחר שגייסה פחות מ-10 מיליון דולר לאורך שנות פעילותה העצמאית. Massive Impact שמה והיא נמכרת ל-General mobile Corporation (או בקיצור GMobi) תמורת "עשרות מיליוני דולרים" במזומן ובמניות לפי הערכות שפורסמו בתקשורת הטיוואנית. ו"עשרות מיליוני דולרים" יכול לנוע בין 10 ועד 100 מיליון דולר, כך שכל מספר זוכה.

כך או אחרת, את Massive Impact הקימו ספי שפירא ואלעד ענבר, והמשקיעים העיקריים בה הם קרנות ההון סיכון ג'מיני, סופטבנק והאנג'לים הישראלים גיגי לוי (בעברו מנכ"ל 888) וירון אדלר (מייסד ובעברו מנכ"ל אינקרדימייל, כיום פריון). גיוס ההון האחרון של החברה התרחש לפני 4 שנים ועמד על 5 מיליון דולר. לפי רשם החברות, בעלת המניות בה היא חברה אם שהתאגדה במקלט המס של איי הבתולה ולכן לא ניתן לדעת מהו שיעור ההחזקה של כל אחד מהמשקיעים בה.

Massive Impact פיתחה כלי למדידת יעילות הפרסום במובייל, שמטרתו למקסם את ההחזר על ההשקעה (ROI) עבור המפרסם. החברה מתמקדת בשווקים האסייתיים, וזה יכול להסביר את רכישתה על ידי חברה טיוואנית.

פול וו, מייסד ומנכ"ל GMobi ציין בהודעת החברה כי "אנחנו נרגשים לעשות מהפכה בדרך שבה מותגים מתקשרים עם הצרכנים שלהם. השילוב של הטכנולוגיות שפיתחו GMobi ו-Massive Impact ישנה את חווית הפרסום במובייל".

שפירא, מנכ"ל החברה הישראלית, ציין "הרכישה תחזק אותנו בגזרת הרשתות החברתיות ותעניק ל-GMobi יתרון תחרותי בתעשיית הפרסום במובייל".

Massive Impact

שנת הקמה: 2005

מה החברה עושה: כלי פרסום דיגיטלי

מייסדים: ספי שפירא (מנכ"ל); אלעד ענבר

סך גיוסי הון עד כה: 9.3 מיליון דולר

מספר עובדים: 80

בעלי מניות עיקריים: קרן ג'מיני; קרן ההון סיכון התאגידית SingTel Innov8; קרן סופטבנק; האנג'לים גיגי לוי וירון אדלר

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה