נתניהו מודה שידיו כבולות: "לא יכול לפטר את ליברמן ובנט"

רה"מ התייחס, במפגש שערך עם עיתונאים, לביקורות שהטיחו בו ליברמן ובנט ב"צוק איתן" ואמר כי לא יכול היה לנקוט בצעדים חריפים כלפי השרים: "בשיטת הממשל שלנו, משטר קואליציוני זה בעייתי, הממשלה יכולה ליפול"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

"בשיטת ממשל כמו שלנו, הממשלה יכולה ליפול. לא יכולתי לפטר אותם",כך ענה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשאלות עיתונאים אודות הביקורת שהשמיעו נגדו שרים בממשלתו על התפקוד במבצע "צוק איתן" בעזה - זאת לקראת דוח המבקר שצפוי להתפרסם בחודשים הקרובים.

נתניהו נשאל על הנושא במפגש נוסף שערך כחלק מסבב הפגישות האינטנסיבי שהוא עורך לאחרונה עם מערכות התקשורת, ואמר כי לא יכול היה לנקוט בצעדים חריפים כלפי השרים שהשמיעו עליו ביקורת - נפתלי בנט ואביגדור ליברמן.

"בשיטת הממשל שלנו, משטר קואליציוני זה בעייתי, הממשלה יכולה ליפול לך. זה לא משטר נשיאותי - אני לא יכול לפטר אותם", אמר נתניהו. משמעות דבריו היא ככל הנראה שאם היה בישראל משטר נשיאותי, הוא היה מפטר בוודאות את ליברמן ובנט שהתבטאו במהלך המבצע נגד אופן תפקוד הקבינט.

במהלך המפגש, התייחס נתניהו גם לחקירת המבקר בנוגע למבצע - זאת לאחר שפורסמו בתקשורת חלקים מטיוטת הדוח שלא בדיוק החמיאו לתפקודו במבצע: "אני לא מבין מדוע יש בכלל חקירת מבקר על המבצע. זה דוח מיותר. צבאות מכל העולם לומדים מאיתנו את ההתנהלות במבצע הזה".

נתניהו נשאל גם אודות התנהלותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, על האופן שבו היא "מנהלת" את התרבות בישראל ואמר כי "מירי רגב לא מנהלת את התרבות בישראל. מי שמנהל אותה זו האקדמיה והתקשורת ואתם יודעים בדיוק מי יושב שם".