אלי להב ומורי ארקין לקראת מכירת נכס בגרמניה ב-35.5 מ' אירו

צפויים לתשואה של 92% מ-2012 ■ בתוך כך, חברת להב אל.אר של להב ואיליק רוז'נסקי מרחיבה את הפעילות בתחום האנרגיה הסולארית ומתכננת גיוס של עשרות מיליוני שקלים באג"ח

אלי להב / צילום: איל יצהר
אלי להב / צילום: איל יצהר

חברת להב אל.אר , הנמצאת בשליטת אלי להב ואיליק רוז'נסקי, עומדת לפני סגירת עסקה למכירת החזקותיה בבניין משרדים בעיר אסן שבגרמניה תמורת 35.5 מיליון אירו. החברה, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה והאנרגיה הסולארית בארץ, מחזיקה ב-47% מהבניין באמצעות שותפות הייפארק הולדינגס (Haypark Holdings) הרשומה בלוקסמבורג. שותפה בנכס הוא מורי ארקין, מעשירי ישראל ובעבר בעלי חברת התרופות אגיס (שנמכרה לפריגו) המחזיק אף הוא 47% מהשותפות.

הנכס באסן, אותו רכשה הייפארק בינואר 2012 בכ-30 מיליון אירו, מושכר ברובו לדויטשה בנק ומניב תשואה שנתית של כ-4%. לאחר שתחזיר את יתרת ההלוואה בגין הנכס בהיקף של כ-20 מיליון אירו, יזרום לקופת השותפות סכום של כ-15 מיליון אירו. ההסכם המחייב בין הצדדים צפוי להיחתם עד ל-15 בספטמבר והשלמת העברת הזכויות על הנכס באסן תתבצע לקראת סוף 2016. בסך הכל נהנתה השותפות של להב וארקין מתשואה שנתית של 18.5% על הנכס ומתשואה כוללת מצטברת של 92%.

עסקה זו מצטרפת לעסקאות נוספות עליהן דיווחה להב לאחרונה. בשבוע שעבר דיווחה החברה, הנסחרת בשווי של 57 מיליון שקל, על השלמת עסקה למכירת נכס בדורטמונד בכ-8.3 מיליון אירו, שתכניס לקופתה כ-11 מיליון שקל. הנכס אינו מהותי ונמכר בסכום הדומה לשוויו בספרי החברה.

בנוסף חתמה להב על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת חברות הפועלות בתחום הפוטו-וולטאי, כשחלקה בעסקה עומד על 50%. מדובר ברכישה של חברה המחזיקה בצבר של מתקנים סולאריים קטנים בהיקף מצטבר של 8.25 מגה-וואט. ההכנסות ממכירת חשמל לשנה מהמתקנים עומדות על כ-16 מיליון שקל ולאחר ניכוי הוצאות כ-10.2 מיליון שקל. מחיר העסקה עומד על כ-85 מיליון שקל.

על המתקנים קיימת הלוואה לטווח ארוך בהיקף של כ-74 מיליון שקל כך שההון העצמי בעסקה מסתכם ב-11 מיליון שקל וחלקה של להב כ-5.5 מיליון שקל. המינוף מביא את התשואה, לכן, ל-22%.

מהלך נוסף שמקדמים בלהב הוא הנפקת אג"ח בהיקף עשרות מיליוני שקלים, אותה יובילו פועלים אי.בי.אי ומנורה מבטחים. אלי להב ציין כי "לראשונה בחיי אני נכנס למהלך של גיוס חוב בשוק ההון לאחר שהוכחנו כי אנו יודעים לקנות נכסים איכותיים, להשביח ולממש בתשואה גבוהה. המטרה שלנו היא להמשיך לצמוח בתחום הנדל"ן המניב ובתחום האנרגיה הירוקה".