אחרי יותר מיממה של עבודות: איילון נפתח לתנועה

עבודות הענק שנערכו בסוף השבוע ברכבת השלום בת"א הסתיימו הערב, נתיבי איילון לכיוון דרום נפתחו, והתנועה שבה לסדרה ■ השבוע: עבודות בצירים מרכזיים אחרים

נתיבי איילון / צילום: תמר מצפי
נתיבי איילון / צילום: תמר מצפי

אחרי יותר מיממה של עבודות ההשלמה לתחנת הרכבת במחלף השלום בתל אביב, נפתחו הערב (שבת) לתנועה נתיבי איילון דרום, שהיו חסומים במהלך סוף השבוע. גם גשר השלום שהיה חסום לתנועה נפתח לתנועה בשני הכיוונים.

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר הערב: "לא הסכמתי בשום פנים להורות על ביטול העבודות, למרות לחצים כבדים שהיו מכיוונים שונים בעניין הזה. חשבתי שחוות הדעת המקצועית ועמדת משטרת ישראל שצריך לבצע את העבודות בסוף השבוע כדי לא לסכן חיים היא הנכונה וגיביתי אותה.

"אני מצטער על הטורח שנגרם לציבור הנהגים, אבל עשינו את המקסימום כדי לצמצם את הפגיעה. ביצוע העבודות בסוף השבוע היה נדרש והכרחי בהתאם לכל השיקולים המקצועיים ובהתאם לחוות דעת חד-משמעית של משטרת ישראל שקבעה שביצוע העבודות ביום חול יביא לסיכון חיי אדם ולנזק כבד, ואני שמח שהעבודות שבוצעו בסוף השבוע הסתיימו בשלום מבלי לסכן את שלום הציבור ומבלי לגרום לכאוס תחבורתי במטרופולין הגדול בישראל".

היום, בזמן שעבודות השדרוג של תחנת רכבת תל אביב "השלום" היו בעיצומן - הציגה רכבת ישראל תיעוד מהאוויר של העבודות המורכבות שהביאו לחסימת נתיבי איילון למשך סוף השבוע.

בסרטון ניתן לראות את ההיערכות לקראת חסימת הנתיבים, כמו גם את עומסי התנועה שנוצרו אמש בנתיבי איילון בשל החסימות. בזמן שהפועלים עבדו במלוא המרץ, התאספו מספר אזרחים סקרנים שצפו בעבודה ועקבו אחריה.

העבודות החלו אתמול בשעה 16:00, והן הסתיימו הערב בשעה 19:00 - אחרי יותר מ-27 שעות רצופות. במהלך העבודות הוקמה תחנה נוספת על המחלף בקטע הדרומי. עם זאת, העבודות על מסילת הרכבת בנתב"ג-מודיעין ובית יהושע-עתלית לא התקיימו בשבת הזו.