האינטרנט של הדברים: בנק הפועלים והטכניון חתמו על שת"פ מחקרי

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו: "אנחנו מאמינים שעלינו להיות בנק שהוא אנושי, אישי וטכנולוגי גם יחד, והטמעה של מחקר מתקדם היא תנאי הכרחי ליישום האסטרטגיה הזו"

הנהלת בנק הפועלים הגיעה הבוקר (ג') לטקס חגיגי בטכניון בחיפה. המטרה: חתימה על הסכם לשיתוף-פעולה מחקרי בין שני הגופים, אותו יובילו פרופ' אבישי מנדלבאום, דיקן הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון, וד"ר יואב אינטרטור, מנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) בבנק.

באמצעות שיתוף-פעולה זה - אותו תוביל חטיבת החדשנות עליה אמון אבי כוכבא, המשנה למנכ"ל - מצפים בבנק הפועלים להמשיך ולפתח שירותים אישיים שאפתניים, ממוקדים לכל לקוח, כאשר התאמה זו תתאפשר בין היתר הודות ליכולת חיזוי ברמה גבוהה. כך, התחומים בהם ייערך המחקר יהיו מדעי הנתונים (Data Science), אינטרנט של הדברים (IoT), בלוקצ'יין (Blockchain) ועוד.

בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע"ש דיוידסון בטכניון תוקם לצורך כך מעבדה ייעודית, בה יבצעו חוקרים מהטכניון ואנליסטים מהבנק מחקרים בתחומים כמו ניהול סיכונים מתקדם וחיזוי פעילות פיננסית של לקוחות עסקיים ופרטיים.

נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא, אמר בטקס החתימה כי "ההסכם עליו אנו חותמים היום, כמו גם השקתה בימים אלה ממש של התוכנית הראשונה מסוגה בישראל לתואר ראשון בהנדסת נתונים ומידע, מוסיפים ומבססים את מעמדו של הטכניון כמוביל עולמי בתחום ה-Data Science".

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, אמר: "אנחנו מאמינים שעלינו להיות בנק שהוא אנושי, אישי וטכנולוגי גם יחד, והטמעה של מחקר מתקדם היא תנאי הכרחי ליישום האסטרטגיה הזו. שיתוף-הפעולה עם הטכניון, גוף המחקר הטכנולוגי המוביל בישראל ומהמובילים בעולם, פותח בפנינו ערוצי מחקר חדשים וסולל את הדרך למימוש חזון החדשנות".