המיזוג ההיסטורי של Dell ו-EMC יושלם בשבוע הבא

המיזוג ייצור את חברת הטכנולוגיה הפרטית הגדולה ביותר בעולם ■ Dell תעביר למחזיקי המניות של EMC כ-67 מיליארד דולר ■ העסקה, שהוכרזה באוקטובר 2015, גררה שורה של בחינות רגולטוריות - האחרונה שבהן הושלמה היום

מייקל דל (מימין) וג’ו טוצ’י. “ערכים ארגוניים דומים” / צילום: EMC
מייקל דל (מימין) וג’ו טוצ’י. “ערכים ארגוניים דומים” / צילום: EMC

חברות הטכנולוגיה Dell ו-EMC , שישולבו בקרוב לכדי גוף אחד, הודיעו היום (ד') שקיבלו את אישור משרד המסחר הסיני (ה-MOFCOM) לעסקת המיזוג ביניהן. אישור זה היווה האחרון בסדרה של אישורים רגולטוריים שאותן נדרשו החברות לקבל על מנת להשלים את המיזוג ולהפוך לחברת הטכנולוגיה הפרטית הגדולה ביותר בעולם. 

העסקה, שעל סיכומה הודיעו החברות בשנה שעברה, תושלם בעוד כשבוע בתאריך ה-7 בספטמבר 2016 - אז תיווצר הישות המשותפת שתיקרא Dell Technologies ותעסיק כ-140 אלף עובדים ברחבי העולם. חברת EMC תמשיך לפעול באופן עצמאי במסגרת הארגונית החדשה.

מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל Dell שאותה גם ייסד, התבטא לאחר קבלת האישור הסופי: "זהו רגע היסטורי עבור Dell ו-EMC. יחד, נוכל לצמוח במרבית האזורים האסטרטגיים בתחום ה-IT". דל הוסיף כי "השקעותינו במו"פ וחדשנות, בנוסף ל-140 אלף חברי הצוות מסביב לעולם, יעניקו לנו גודל, עוצמה וגמישות ויעמיקו את מערכות היחסים עם לקוחות בכל קנה מידה".

יו"ר ומנכ"ל EMC, ג'ו טוצ'י אמר: "אני גאה בכל מה שבנינו ב-EMC(...) השילוב בין Dell ו-EMC יוצר מוקד עוצמה חדש בתעשייה - שיספק את הטכנולוגיה הדרושה לדור הבא של ה-IT". 

עם השלמת העסקה, יקבלו מחזיקי מניות EMC תשלום מזומן של 24.05 דולר עבור כל מניה, ומניית החברה תימחק מהמסחר בוול-סטריט. בנוסף, יקבלו מחזיקי EMC מניות מעקב בחברת הבת VMWare. מניות אלו, בסימול DVMT, צפויות להתחיל להיסחר ב-7 בספטמבר, כאמור. 

מניות מעקב אמורות לשקף את הביצוע הכלכלי והכספי של חברה, ולחקות את המניה הרגילה. היתרון שתקבל דל מבניית העסקה כך, הוא שהיא תשלוט ב- VMware עם 81% מזכויות ההצבעה, אבל תחזיק באינטרס כלכלי של 28% בלבד בחברה זו אחרי הנפקת בערך 225 מיליון מניות מעקב לבעלי מניות EMC. למניות מעקב אין זכות הצבעה. גם מבחינת מס, יעיל יותר להנפיק מניות מעקב של VMware ולא מניות רגילות לבעלי מניות EMC.

באופן טבעי, היקף העסקה והמורכבות שבה - אף שחלקה נבעה מהאתגרים הרגולטוריים, שעליהם התגברו החברות - גרמו לתהיות רבות באשר לכדאיותה והשלכותיה. מחזיקי מניות EMC, בכל אופן, מצדדים בה - 98% מהם הצביעו בעד אישורה באסיפת בעלי המניות.