רכבת ישראל: נפילה חדה ברווחי המחצית הראשונה

רווחי הרכבת הסתכמו במחצית החולפת ב-64 מיליון שקל, לעומת 238 מיליון שקל במחצית המקבילה; עלייה ברווחי הרבעון השני ■ ממוצע דיוק הרכבות במחצית החולפת עמד על כ-95.6%

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

רכבת ישראל מסכמת הבוקר (ה') את המחצית הראשונה של 2016 עם נפילה חדה ברווח הנקי, שהסתכם בכ-64 מיליון שקל לעומת כ-238 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2015. יצוין כי המחצית הראשונה אשתקד התאפיינה ברווחים חד פעמיים: 160 מיליון שקל בגין הערכת שווי רכוש (סכום בר השבה) ו-30 מיליון שקל הכנסות ממס הכנסה. ברבעון השני השנה נרשם רווח נקי של כ-29 מיליון שקל, עלייה לעומת רווח של 22.9 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.

הכנסות הרכבת במחצית החולפת עלו ל-1.12 מיליארד שקל לעומת 1.07 מיליארד שקל במחצית אשתקד, בעוד הכנסות הרבעון החולף הסתכמו ב-562 מיליון שקל לעומת 537 מיליון שקל ברבעון השני של 2015.

ועוד נתונים: במהלך המחצית הראשונה בוצעו ברכבת כ-28.9 מיליון נסיעות, לעומת 25.9 מיליון נסיעות במחצית המקבילה אשתקד. ממוצע הנסיעות היומי עמד על כ-213 אלף נסיעות, בהשוואה ל-194 אלפי נסיעות במחצית 2015. בחודש מאי, מציינים ברכבת, נרשם שיא נוסעים יומי, שעמד על 248 אלף נסיעות ביממה.

הקווים הבולטים בעלייה בביקושים הם קו החוף הדרומי אשקלון-ת"א עם עלייה של 17%, קו הוד השרון-ת"א עם עלייה של 9% וקו בנימינה-ת"א עם עלייה של 16%.

ממוצע דיוק הרכבות במחצית החולפת עמד על כ-95.6%, אל מול דיוק ממוצע של כ-95% בשנים 2013-2015 ו-88.67% דיוק ב-2010-2012.

מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר ציין עם פרסום התוצאות הכספיות כי "חברת רכבת ישראל ממשיכה בצמיחה המאפיינת את פעילותה, גם בחציון הראשון לשנת 2016. החברה מראה באופן עקבי, במשך שנתיים וחצי, רווחים ותוצאות חיוביות בכל קשת מרכיבי השרות שאנו מעניקים ללקוחותינו. מספר לקוחות הרכבת עולה בהתמדה במרבית קווי הרכבת, וגאוותנו על כך שהקווים הוותיקים מושכים עוד ועוד לקוחות חדשים. במקביל לכך, תנופת הפיתוח שבאה לידי ביטוי בשנת 2015 בחנוכת רכבת הנגב ותחנותיה, ממשיכה בקרוב בפתיחת רכבת העמק המחודשת שתספק שירות לרבבות לקוחות נוספים".

צפריר הוסיף: "בחציון הראשון של שנת 2016 האיצה רכבת ישראל מספר תהליכים משמעותיים, ובהם פרויקט חשמול תשתיות הרכבות, הצפויים להשפיע רבות על אופי החברה ואופן השירות, במטרה להכפיל את מספר הרכבות ומספר הנוסעים ברכבת, עד לסוף העשור".