שיפור בקו מנחה: רווח של 4.4 מ' ש'; שבה לחלק דיבידנד

אצל המתחרה אי-אונליין: נדחה ערעורה נגד פקיד השומה ותיאלץ לשלם 6.7 מ' ש'

אבי בגס / צילום: איל יצהר
אבי בגס / צילום: איל יצהר

למרות קיטון קל בהכנסות מפתרונות תוכנה לשוק ההון וירידה בהכנסות מגזר המדיה, סיימה חברת המידע הממוחשב קו מנחה את הרבעון השני עם מעבר לרווח נקי של כ-2.2 מיליון שקל. לאור זאת עברה החברה לרווח נקי של כ-4.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2016, לעומת הפסד של כ-3.5 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד (בעקבות הפסקת פיתוח תוכנה שגבתה מחיקה של 7 מיליון שקל). החברה שבה לחלק דיבידנד - בסכום של 3 מיליון שקל לאחר שהדיבידנד הקודם שחילקה, בהיקף של כ-2 מיליון שקל, חולק באפריל 2015.

בשורה העליונה קו מנחה , המספקת מידע בנושאי שוק ההון, משפטים, כספים, מיסוי ונדל"ן, סיימה את הרבעון עם הכנסות של כ-19.2 מיליון שקל, בדומה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד, כשבמחצית הראשונה כולה הסתכמו ההכנסות בכ-38.2 מיליון שקל. שולי הרווח הגולמי עמדו עלו מעט ל-52% מההכנסות ברבעון השני ו-51% במחצית.

הצרות נמשכות באי-אונליין

ובינתיים, התפתחויות בחברה נוספת הפועלת בתחום המידע הפיננסי - אי-אונליין, העוסקת בפיתוח ושיווק תוכנות לשוק ההון ושנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-24 מיליון שקל. אתמול הודיעה החברה כי בפסק הדין של ביהמ"ש המחוזי בת"א יפו נדחה ערעור שלה על החלטת פקיד שומה מדצמבר 2011. באותה עת, נזכיר, קבע פקיד שומה כי אינו מקבל את קיזוז ההפסדים המועברים שביצעה אי-אונליין בשנים 2007-2008 כנגד הכנסתה החייבת לאותן שנים.

לאור פסק הדין שניתן עתה, כך לפי הערכת החברה, היקף התשלום אותו היא תידרש לשלם לפי שומת המס (כולל ריבית והצמדה), יעמוד על כ-6.7 מיליון שקל, "אשר אינם מצויים בקופת החברה". עוד ציינה אי-אונליין כי בכוונתה לפעול להגשת ערעור על פסק הדין לביהמ"ש העליון. אי-אונליין, שבשליטת משפחת גולן, רשמה במחצית הפסד של 4.1 מיליון שקל, שהגדיל את הגירעון בהון שלה ל-8.5 מיליון שקל.