מניית נבידאה התרסקה 43% בוול סטריט בעקבות הפסד משפטי

חברת האבחון והתרופות תיאלץ להעביר שליטה בחשבונותיה ל-CRG ■ במקביל, ספק אם תוכל למשוך מזומן מקו האשראי הפתוח מול פלטינום

לימפוסיק של נבידאה / אתר החברה
לימפוסיק של נבידאה / אתר החברה

מניית חברת האבחון והתרופות נבידאה   צנחה אתמול 43% במסחר בנאסד"ק, לאחר שהודיעה על צו מניעה שהוצא נגדה ונוגע לחשבונות הבנק של החברה. הצו הוצא כחלק מהליך משפטי המתנהל בארה"ב בין נבידאה לבין הנושה CRG - Capital Royalty Partners.

השופט קבע כי נבידאה לא תוכל לפתוח חשבונות בנק חדשים בטרם תעניק ל-CRG שליטה בחשבונות החברה. בית המשפט בטקסס נתן לנבידאה 21 יום להגיע להסכם עם CRG. נבידאה מסרה כי תערער על ההחלטה וכי היא ממשיכה לחפש חלופות לחוב ל-CRG. במסגרת ההליך כבר הוענקה בעבר ל-CRG שליטה בחשבון בנק של נבידאה, ממנו היא משכה 4.1 מיליון דולר על חשבון הלוואה שהעניקה לנבידאה. נבידאה הגיבה בפתיחת חשבונות בנק חדשים, אך לא תוכל להמשיך לעשות זאת לאחר פסיקה זו.

נבידאה היא אחת מארבע חברות ביומד אמריקאיות (לצד מנקיינד, ביוטיים וסלזיון) שניצלו חלון הזדמנויות כדי להירשם למסחר בתל אביב בסוף 2015 ונכנסו אוטומטית למדדים - במה שהפך חיש מהר לפיאסקו מהדהד מבחינת המשקיעים המקומיים. מניית נבידאה איבדה 85% משוויה בשנה שחלפה מאז שנרשמה למסחר בבורסה בתל אביב והיא נסחרת היום לפי שווי של 267 מיליון שקל. הירידה המתמשכת במחיר מנייתה משפיעה על המדדים בהם היא נסחרת, ביניהם יתר 50 ומדד הביומד.

על פי דוחות נבידאה לרבעון השני של 2016 (שהוגשו כהרגלה באיחור), לחברה 1.1 מיליון דולר במזומן ועוד 500 אלף דולר בחשבון שנמצא בשליטת CRG. החוב שלה ל-CRG עומד על כ-51 מיליון דולר וכלל ההתחייבויות השוטפות שלה עומדות על 62 מיליון דולר.

לחברה קו אשראי פתוח מול קרן פלטינום, ממנה הגיע במקור יו"ר החברה מייקל גולדברג. אולם, בדוחותיה היא ציינה כי לאור כוונתה של פלטיניום להנזיל בקרוב את נכסיה, לנבידאה "ספק משמעותי" לגבי יכולתה למשוך עוד כספים ממקור זה. החוב לפלטינום עומד על 9.1 מיליון דולר. בעקבות הספקות לגבי היכולת לנצל את קו האשראי, נרשמה לנבידאה הערת עסק חי בדוח.

בתוך כל זה החברה רשמה גידול בהכנסות, של 85% ברבעון השני של 2016 לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-5.3 מיליון דולר, ושל 111% ל--8 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2016. ההכנסות הן בעיקר ממוצר הלימפוסיק, מוצר לשיפור אבחון סרטן, אשר נמכר דרך המפיץ Cardinal Health. ההפסד ברבעון עמד על 6.3 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה של 2016 על 10.4 מיליון דולר. היקף המזומנים ששימש לפעילות שוטפת עמד על 1.3 מיליון דולר במחצית.

מניית נבידאה בשנה האחרונה
 מניית נבידאה בשנה האחרונה