קבוצת המשביר לצרכן ממשיכה להפסיד: 12 מיליון שקל ברבעון

למרות צמצום ההפסד התפעולי, תוצאות המשביר ברבעון השני נפגעו מעלייה בהוצאות המימון שלה

רמי שביט / צילום: יוסי כהן
רמי שביט / צילום: יוסי כהן

קבוצת המשביר לצרכן של רמי שביט סיכמה אמש (ד') את הרבעון השני של 2016  בהפסד של 12 מיליון שקל - לעומת הפסד של 37 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בהשפעת ההשקעה הכושלת ברשת הסופרמרקטים קוסט 365. בסיכום מחצית השנה, ההפסדים המשביר נותרו ללא שינוי מהותי, ברמה של 22 מיליון שקל.

בפעילות השוטפת, המשביר מציגה בסיכום רבעוני צמיחה של כ-8% בהכנסותיה, שהגיעו ל-444 מיליון שקל בהשפעת עיתוי חג פסח, ובשורה הגולמית הציגה שיפור של 5% ל-164 מיליון שקל. ההכנסות במחצית השנה צמחו ב-4% ל-877 מיליון שקל, והרווח הגולמי לתקופה זו שמר על יציבות ברמה של 321 מיליון שקל.

המשביר הצליחה לצמצם את הפגיעה בשורה התפעולית, אולם עדיין לא מצליחה לעבור לרווחיות. בסיכום רבעוני ובתקופת המחצית עמד ההפסד התפעולי על 2.5 מיליון שקל ועל כ-3.5 מיליון שקל בהתאמה. זאת ועוד, המשביר נפגעה מעלייה בהוצאות המימון שלה, בגין חוב אג"ח ועלייה בשיערוך התחייבויות בגין אופציות, שהשפיעו לרעה על השורה התחתונה.

רמי שביט, מנכ"ל המשביר, מסר היום כי "במהלך הרבעון השני של השנה נמשך השיפור במגזר בתי הכלבו הודות לאסטרטגיה השיווקית החדשה ולהרחבת הקולקציה המוצעת ללקוחותינו, והמשכנו לפעול לשיפור תוצאות ניו-פארם, תוך מעבר של ניהול הסניפים למודל זכיינות, אותו נראה בקרוב. בשורה התחתונה התוצאות הכספיות הושפעו מהמשך ההפסדים במגזר הטכנולוגיות ומהפרשה חשבונאית שהביאה לעלייה בהוצאות המימון".

המניה איבדה 21% מתחילת 2016

קבוצת המשביר פועלת בתחום בתי הכלבו הנושאים את שמה, הדראגסטורים באמצעות ניו-פארם, מפעילה מועדון לקוחות ובאחרונה החלה גם בפעילות בתחום הטכנולוגי.

בחודש יולי חתמה המשביר על הסכם למכירת השליטה בחברת התיירות קשרי תעופה לחברת רנאומן הנמצאת בבעלות איש העסקים אייל סגל תמורת 34 מיליון שקל - עסקה ממנה היא צופה רווח של כ-17 מיליון שקל בהשלמתה.

מתחילת השנה נחלשה מניית המשביר ב-21% ומשקפת לחברה שווי של כ-400 מיליון שקל. נזכיר כי לפני קרוב לשנה החליט שביט על יישום תוכנית התייעלות וצמצום הוצאות בקבוצה, ובמסגרת זו לקח לידיו את מושכות הניהול של הפעילויות המרכזיות שלה. כל זאת, לאחר שסבלה בשנים האחרונות מהפסדים כבדים כתוצאה מהרפתקאות עסקיות שונות בתחומי הקמעונאות, שהגיעו במקביל להרעה במצב השוק שפגע בה.

במשביר מציינים בדוחות כי מאז אוגוסט 2015 "אוחדו מטות החברה והחברות הבנות למשרדים משותפים, אוחדו תפקידים וצומצמו משרות", וכן כי המשביר פועלת "להטמעת תוכנית עסקית הכוללת צעדי התייעלות ושיפור רווחיות בכל אחת מהחברות-הבנות, תוך סינרגיה בין החברות מחד והעצמת כל חברה בת והמותג שלה מאידך".

תוצאות המשביר לצרכן במיליוני שקלים
 תוצאות המשביר לצרכן במיליוני שקלים