אלון מאסק לעובדי טסלה: לחתוך הוצאות ולהאיץ קצב הייצור

מאסק פנה במייל לעובדי טסלה והאיץ בהם להגביר את קצב הייצור, כך שהחברה תעמוד ביעד מסירות של 50 אלף כלי רכב במחצית השנייה של השנה

אילון מאסק / צילום: רויטרס
אילון מאסק / צילום: רויטרס

זה לא היה השבוע של היזם אילון מאסק, אובדן הלוויין עמוס 6 שנבע מתקלה לא פשוטה ברקטת השיגור של ספייסX שבבעלותו, החששות שטסלה לא תעמוד ביעד המסירות שהציבה - קיבלו ביטוי במחירי המניות שגרמו לו לאבד כ-400 מיליון דולר.

אמש פנה מאסק במייל לעובדי טסלה מוטורס  והאיץ בהם לצמצם הוצאות ולהגביר את התפוקות כדי שהחברה תעמוד ביעדים של מסירת 50 אלף כלי רכב במחצית השנייה של השנה.

מדובר ביעד שאפתני שהציב מאסק לטסלה בשל העובדה כי בשנה שעבר כולה, מסרה החברה קצת יותר מ-50 אלף כלי רכב והציבה יעד מסירות לשנת 2016 של 80 אלף כלי רכב.

טסלה לא עמדה ביעדי המכירות של המחצית הראשונה של השנה ולא עדכנה את יעדי המכירות והמסירות למחצית השנייה של השנה אך הודיעה שתמסור כ-50 אלף כלי רכב במחצית השנייה של השנה, מה שמעורר ספקולציות כי החברה מכרה ומסרה "רק" 30 אלף כלי רכב במחצית הראשונה של השנה וזה מעורר תהיות כיצד תעמוד ביעד השאפתני של המחצית השנייה של השנה.

מניית טסלה ירדה אתמול בניו-יורק ב-1.5% נוספים, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של קצת יותר מ-29 מיליארד דולר.

על פי דיווחים שונים בכלי התקשורת האמריקאיים, מאסק מעוניין להכניס משקיעים אסטרטגיים להשקעה בטסלה והחשש הוא שאם החברה תמשיך להפסיד כסף יהיה לו קשה מאוד לעשות את זה. יש לציין כי בשנים 2014 ו-2015 הפסידה החברה במצטבר כמיליארד דולר, אולם שורת ההכנסות של החברה מעודדת, והיא משתפרת משנה לשנה.