הלמן-אלדובי: המגמה החיובית בשוקי המניות תימשך

זאת לדברי כלכלני בית ההשקעות הלמן-אלדובי, לנוכח המשך הזרמות כמותיות באירופה ואנגליה, התוכניות הכלכליות ביפן ותשואות השפל של אג"ח אשר דוחפות את המשקיעים לשוק המניות

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

"שוקי המניות עלו בצורה משמעותית בשבועות האחרונים, ונראה כי המגמה החיובית תימשך, אבל התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית", מציינים היום (א') בסקירתם השבועית של בית ההשקעות הלמן אלדובי . זאת, לדבריהם, לנוכח המשך הזרמות כמותיות באירופה ואנגליה, התוכניות הכלכליות ביפן ותשואות השפל של אג"ח אשר דוחפות את המשקיעים לשוק המניות.

בבית ההשקעות מעריכים כי התנודתיות הגבוהה בשווקים צפויה להימשך גם בשבועות הקרובים, כאשר שוקי ההון בארץ ובעולם ממשיכים עדיין להיסחר ברקע ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, אי בהירות בנוגע למצב הכלכלי בסין, המשך ההאטה ביפן וספקולציות על מועד העלאת הריבית בארה"ב.

עם זאת, בהלמן-אלדובי עדיין ממליצים להגדיל חשיפה לשוק המניות, זאת לאור הריביות הנמוכות הן בשוק המקומי והן בשווקים הגלובליים הגוזרות תשואה נמוכה מידי בנכסים חסרי סיכון.

האירוע המרכזי בשווקים הפיננסיים שתומך בעמדתם זו של כלכלני הלמן אלדובי הוא נתון התעסוקה האמריקאי שהתפרסם ביום שישי האחרון. הדוח הצביע על כך שבמהלך חודש אוגוסט נוספו 151 אלף משרות למשק האמריקאי ושיעור האבטלה עמד על 4.9%, מתחת לציפיות האנליסטים שחזו תוספת משרות של כ-180 אלף משרות חדשות ושיעור אבטלה של 4.8%. דוח זה מהווה פקטור בעל חשיבות רבה בהחלטת הריבית בארה"ב, ולאחר פרסומו ההסתברות להעלאת הריבית בספטמבר ירדה מ-25% ל-21%.