סולתם רדד: "רכשנו מותג חזק ונהיה שחקן מוביל בכלי הבית"

תחת הבעלות החדשה, החברה מרחיבה את רשת החנויות, מחזירה לפעילות את המותג רדד ומתרחבת לקטגוריות נוספות ■ המנכ"ל ישראל מאיו: "קיבלנו חברה במצב ירוד, ולמרות זאת אנו מצפים לסיים את השנה ברווח"

ישראל מאיו /צילום: סולתם
ישראל מאיו /צילום: סולתם

9 חודשים אחרי רכישת חברת סולתם רדד מכונס נכסים, בעלי החברה והמנכ"ל, ישראל מאיו, מפרסמים תוכנית אסטרטגית לשנים הקרובות, שמטרתה להפוך את החברה לשחקן משמעותי בתחום כלי הבית. התוכנית כוללת את הרחבת רשת החנויות, השקה מחדש של המותג רדד שיצא מהשוק לפני כשנתיים והרחבת הפעילות לקטגוריות נוספות בתחום המטבח והאירוח.

"קיבלנו חברה במצב ירוד עם מותג שהוזנח במשך שנים, ולמרות זאת אנחנו מצפים לסיים את שנת הפעילות הראשונה ברווח קטן. אנחנו רוצים להגיע בתוך 3 שנים ל-30 חנויות בבעלות, ואני מצפה שמחזור המכירות יגיע ל-60-70 מיליון שקל. לא פחות חשוב, אנחנו רוצים להוביל את השוק בתחום הסירים והמחבתות ולהיות שחקן מוביל בתחום כלי הבית", אומר מאיו, שכיהן בעבר כמנכ"ל נעמן פורצלן ומאוחר יותר כמנהל חטיבת כלי הבית של נעמן לאחר מיזוגה עם חברת ורדינון הציבורית.

מאיו נכנס לחברת נעמן פורצלן כבר מגיל צעיר, בשל בעלות המשפחה על החברה, עד שזו החליפה ידיים פעמיים: בפעם הראשונה, בשנת 1995, כשנמכרה לחברת גיבור ספורט תמורת 52 מיליון שקל. בפעם השנייה, בשנת 2007, כשלמשפחת מאיו היו 15% מהמניות, והיא נמכרה ל"בי קמעונאות" של קבוצת אלון לפי שווי של 180 מיליון שקל.

"אני מגיל אפס בחברה לכלי בית, שהייתה שייכת להורים שלי ואשר לימים רכשה את נעמן פורצלן מחברת כור", אומר מאיו. "עבדתי שם בחופשות מבית הספר, ומאז השחרור שלי מצה"ל בשנת 1991 עבדתי בחברה באופן רשמי. התחלתי כמחסנאי, הפעלתי מלגזה, פרקתי מכולות, ניהלתי את המחסן, עבדתי כאיש מכירות. זו תקופת חניכה של המשפחה. יש עסקים משפחתיים שבהם אתה מתחיל מתחתית הפירמידה, ויש עסקים משפחתיים שבהם אתה קופץ ישר לראש הפירמידה. אצלנו התחלתי מהתחתית".

לפני שנה, ביולי 2016, סיים מאיו את תפקידיו בנעמן פורצלן. "המשפחה מכרה את יתרת המניות לקבוצת אלון. הייתי מהאנשים שידעו שם הכול, והיה שלב שבו קבוצת אלון לא רצתה מעורבות של בני המשפחה בחברה".

- מה קרה לנעמן תחת קבוצת אלון?

"הייתה את רשת השיווק מגה שעשתה עבודה יפה. יחד עם כל הארגון הזה, כנראה שהוא הלך ואיבד את חזונו ואת דרכו. נעמן הייתה גרגר קטן בכל העסק שנקרא קבוצת אלון, כך שכל העסק הזה בסוף לא מצא את דרכו".

"הבנו את הפוטנציאל"

סולתם רדד, שהייתה בעבר הרחק חברה יצרנית, היא כיום חברה לשיווק כלי בית. המפעל היצרני ביקנעם נסגר כבר לפני כעשור וחצי, ומאז החברה מייצרת את המוצרים בטורקיה ובמזרח הרחוק.

בינואר 2016, חודשים ספורים אחרי קריסת חברת סולתם רדד, רכשו אברהם מאיו (אביו של המנכ"ל ישראל מאיו) ואחיינו ישראל מאיו, בעל שם זהה שמשמש גם הוא כמנכ"ל משותף, את החברה מכונס נכסים תמורת 18.5 מיליון שקל. בעת הרכישה הפעילה סולתם רדד 13 סניפים ברשת. טרם הקריסה גלגלה סולתם רדד מחזור מכירות שנתי של 40 מיליון שקל.

מאז הרכישה סגרה החברה חנות אחת ברשת ופתחה שתיים נוספות. בעוד ימים ספורים תיפתח חנות מספר 17 בירושלים, לא רחוק מקניון מלחה.

"כשהייתי מנכ"ל נעמן, רצינו לרכוש את המותג סולתם כי הבנו את הפוטנציאל שלו. יש למותג עוצמה וחשיבות בשוק. הניסיון שלנו בשוק הישראלי יסייע לנו לשקם את המותג ואת החברה. כשקנינו את החברה, סולתם עסקה בעיקר בסירי נירוסטה. אנחנו מרחיבים את היצע הסירים של המותג למוצרים נוספים, ובמקביל מותחים את המותג למוצרים מתמחים בתחום המטבח, ובשלב מאוחר יותר נזלוג לכיוון השולחן", אומר מאיו.

- מה קצב המכירות השנתי הנוכחי שלכם?

"46-50 מיליון שקל".

- מהו שיעור הרווחיות הגולמית?

"50%".

- תמתחו את המותג לתחום הטקסטיל לבית?

"זה לא בתוכנית ל-5 השנים הקרובות".

- מי המתחרים שלכם?

"תהיה לנו דריסת רגל בשוק, ולכן נתחרה כנראה בכולם. בגולף אנד קו, במשביר, בפוקס הום ובאחרים".

קטגוריית התה הקר הסודה והמיצים
 קטגוריית התה הקר הסודה והמיצים

נמס בכוס
 נמס בכוס