בנותיה של ג'ני מור תובעות את הרוצח שמעון קופר ואת קופ"ח כללית

בנותיה של מור ז"ל תובעות מיליונים מרוצח אימן, מהרופאה שסייעה לו ומקופת-החולים שהעסיקה אותה ■ 7 שנים לאחר הרצח, הבנות מאשימות כי הנתבעים התרשלו במגוון היבטים ובכך גרמו למות אימן

בנותיה של ג'ני מור, שנרצחה בשנת 2009 על-ידי בן זוגה דאז שמעון קופר בסיוע בת זוגו, הרופאה המרדימה מריה זקוטסקי, תובעות בבית המשפט המחוזי מרכז את קופר, את זקוטסקי ואת קופת-חולים כללית - בעליה של בית חולים מאיר שהעסיק את הרופאה.

תביעת הנזיקין הוגשה היום (ג') על-ידי שרית ורינת מלמד מקיבוץ אייל, באמצעות עורך הדין ליאור טומשין ממשרד מרקמן את טומשין ועו"ד מיכל זמרן.

קופר הורשע ברצח שתיים מנשותיו, ג'ני מור ואורית קופרשמידט, נידון לשני מאסרי עולם ומרצה את עונשו בכלא רימונים. הרופאה מריה זקוטסקי הורשעה במסגרת עסקת טיעון בעבירות מינוריות יחסית של גניבת תרופה ואספקת חומר מסוכן בדרך רשלנית, ונידונה לעבודות שירות.

יצוין כי החקירה של אחד מתיקי הרצח שבהם הורשע קופר נפתחה בעקבות תחקיר מקיף שערך העיתונאי עמרי אסנהיים בתוכנית "עובדה" בשידורי קשת בערוץ 2. 

בתביעה נגד קופת-חולים כללית, שהוגשה היום על-ידי בנותיה של קופר, נטען כי בית חולים מאיר התרשל בשמירת החומר המסוכן שהביא למותה של ג'ני מור. עוד נטען כי התביעה הוגשה בשל מחדלי ומעשי ד"ר מריה זקוטסקי, שהתייעצה עם קולגה מבית החולים, ד"ר פאולינה קליימן, לגבי חומר ההרדמה המתאים.

הסקולין אותו סיפקה הרופאה לקופר, לפי הנטען, הוא חוסם נוירו-מוסקולרי המרפה את שרירי השלד וגורם לשיתוקם באופן מהיר מאוד, תוך דקה מרגע ההזרקה. בתביעה נגד קופר נטען כי הזרקת הסקולין לגופה של המנוחה מצדיקה הטלת אחריות ורשלנות על קופר בגין הנזקים אשר נגרמו בגין מותה, וכי הוא התרשל בכך שנמנע מלהזעיק עזרה ומלבצע את ההנחיות של מד"א ולנסות להחיות אותה.

עוד נטען כי לקופת-חולים כללית יש אחריות למעשיהם ומחדליהם של הצוות הרפואי של בית החולים מאיר בשל רשלנות בשמירת החומר המסוכן שהביא למותה של המנוחה וכן בשל מחדלי קופת-החולים שלא דאגה לכך שד"ר זקוטסקי וד"ר קליימן לא ינצלו לרעה את תפקידיהן ואינן נוטלות לרשותן חומרים מסוכנים מאין כמותם ללא כל שליטה, פיקוח ובקרה.

שתי הבנות תובעות פיצוי בגין נכות נפשית שנגרמה להן עקב נסיבות מותה הפתאומי של אימן בטרם עת, כשהיא בת 47 במותה. עוד נטען כי רצח אימן המנוחה גרם לתובעות לטראומה נפשית קשה, חרדות ופחדים קשים מפני קופר ומפני היכולת להיפגע כפי שסברו שאימן נפגעה וכגן חשש מקיומה של זוגיות עם גבר, לאחר שקופר הוליך אימן ואת סביבתה שולל ולבסוף גם רצח אותה. לטענתן, הן רוחשות רגשות אשמה איומים על כך שלא שמרו על אימן ולא הגנו עליה מפני מעשיו הנתעבים של קופר.

ביום הרצח הבת שרית הייתה תלמידת תיכון, ואילו אחותה רינת הייתה חיילת משוחררת. הבנות תובעות פיצוי בגין הוצאות קבורה, מצבה ואבל, הפסדי השתכרות, הוצאות משפטיות, פיצויים עונשיים, הוצאות רפואיות, כאב וסבל של אימן ושלהן, אובדן שירותי אם לעתיד וקיצור תוחלת חייה של אימן.