עשרות אחוזים פחות: חבילות הסלולר של עובדי המדינה נחשפות

החשכ"ל חושף מחירי הסלולר שתציע פלאפון: גלישה בנפח 12 ג'יגה בחבילת הכול כלול - 35 שקל ■ שירות תיקונים מלא - 17 שקל בחודש ■ עשרות אחוזי הנחה על סמארטפונים

אגף החשב הכללי במשרד האוצר מפרסם היום (ג') באופן רשמי את תוצאות המכרז הסלולרי הגדול במדינה לעובדי המדינה שבו זכתה פלאפון. מהתוצאות ניתן ללמוד על ההישגים שיקבלו עובדי המדינה מהמכרז הקודם לעומת המכרז החדש.

היקף השיחות וההודעות הוגדל מ-5,000 ל-7,500, נפח חבילות הגלישה גדל מ-6 ג'יגה ל-15 ג'יגה, התווספו שירותים שלא נכללו במכרז הישן (שירות גיבוי ענן בנפח 100 ג'יגה, שירות שיר בהמתנה), והדבר הכי חשוב - עלויות התוכניות הוזלו מ-93 שקל (עבור נפח חבילת גלישה של 6 ג'יגה) לעלות של 28.8 שקל או 35 שקל (עבור נפח חבילת גלישה של 8 ג'יגה ו-12 ג'יגה, בהתאמה).

בנוסף, ניתן לראות כי עלות שירות תיקונים למכשירי הסלולר שנרכשו בהסכם הישן תעודכן ל-17 שקל בחודש, במקום 26.9 שקל בהסכם הישן.

ההודעה מראה היבטים נוספים של המכרז, וביניהם את גודל ההטבה שיקבלו מנהלים שזכאים לקבל מכשיר מהמדינה. מנהלים אלה יוכלו לקבל תוכנית הכוללת את החבילה המלאה של שיחות הודעות וגלישה, פלוס מכשיר סלולרי חדש, בליסינג במחיר של 40 שקל לחודש בלבד.

העסקה כוללת מכשירים בגודל מסך של 5.5 אינץ' מהדגמים המתקדמים ביותר של החברות המובילות. באותו מעמד פלאפון מציעה לאותם מנהלים גם מכשיר קבוע לרכב כולל התקנה.

תוכנית שנייה למנהלים היא בעלות של 36.3 שקל לחודש עם מכשיר בגודל מסך של עד 5.2 אינץ'.

לעובדי המדינה שירצו לרכוש מכשיר סלולרי, מציע החשכ"ל מכשירים במחירים מוזלים, אך הפערים מול מכשירי האייפון בעיקר לא גדולים, והם יותר משמעותיים לגבי דגמים אחרים כמו סמסונג, HTC ו-LG.

כך למשל מכשיר גלקסי s7, שעולה בשוק בסביבות 3,500 שקל, יעלה לעובד מדינה כ-2,500 שקל - הנחה משמעותית מאד של כ-30%.

עובד מדינה שירצה לרכוש מכשיר אייפון 6s פלוס, שמחירו בשוק סביב 4,300 שקל (16 ג'יגה), יוכל לרכוש את המכשיר באמצעות המדינה במחיר של 3,810 שקל - הנחה של כ-12%.