לראשונה: אישה תמונה לראשת אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני

סגנית ראש האגף לפיקוח על היצוא הביטחוני במשרד הביטחון, רחלי חן, תמונה לראשות האגף במקום דובי לביא, שעתיד לפרוש מהתפקיד לקראת סוף השנה

רחלי חן / צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון
רחלי חן / צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון

סגנית ראש האגף לפיקוח על היצוא הביטחוני במשרד הביטחון, רחלי חן, תמונה לראשות האגף במקום דובי לביא, שעתיד לפרוש מהתפקיד לקראת סוף השנה - כך החליטה ועדת מינויים של נציבות שירות המדינה ושל מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי אדם. חן צפויה להיכנס לתפקיד ראשת אפ"י בתחילת 2017 ותהיה האישה הראשונה המכהנת בתפקיד זה. לביא, המכהן שנתיים בתפקיד, יתמנה לראש משלחת הרכש בניו יורק.

בשלושת העשורים האחרונים חן כיהנה בשורה של תפקידים במשרד הביטחון ובהם ראש היחידה להתקשרויות ותקציבית במנהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות (מפא"ת) ובתפקידים שונים במנהלת מל"טים (מטוסים ללא טייס) ובמנהל הרכש. היא בעלת תואר ראשון בשיווק ותואר שני במנהל עסקים.

לפעילות האגף לפיקוח על היצוא הביטחוני השפעה מהותית על הפעילות השוטפת של חברות ביטחוניות ושל יצואני נשק, שכן רבים ממהלכי השיווק של תוצרת ביטחונית טעונים אישור האגף.

המינוי של חן נעשה במסגרת סבב של מינויים בכירים שצפוי בקרוב במשרד הביטחון. במסגרת הסבב הזה ימונה אל"מ (במיל') אבי דדון לראש מינהל הרכש (מנה"ר) של המשרד, במקום תא"ל (במיל') שמואל צוקר, שכיהן בתפקיד 6 שנים ועתיד לפרוש בתחילת השנה לגמלאות. דדון, המכהן כיום כראש יחידה במשרד הביטחון, כיהן בעבר במגוון של תפקידים בצה"ל ובשוק האזרחי, בהם גם מנכ"ל מפעל הייצור של רשת טיב טעם וסמנכ"ל השירות והתפעול בחברת אלבר.

בתוך כך, היום נמסר כי ראש מינהלת המעבר של יחידות צה"ל לדרום הארץ במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') נתי אפרתי, מונה לראש האגף למבצעים לוגיסטיים ונכסים (אמו"ן) שבמשרד. אפרתי עתיד להחליף את מאיר ארבר, שכיהן שנה בתפקיד. בתפקידו הקודם עסק אפרתי בשנתיים האחרונות באכלוס קריית ההדרכה בצומת הנגב, והכנת המכרזים להקמת קריות התקשוב והמודיעין באזור באר שבע בהשקעה של מיליארדי שקלים.