פילבר: ישראל תהיה בין 10 הראשונות להשקת דור 5 בסלולר

מנכ"ל משרד התקשורת בכנס של אריקסון ישראל: "תשתית התקשורת היא התשתית השנייה בחשיבותה בישראל, ויש להשקיע בה"

שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ
שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ

ענקית הטלקום השבדית אריקסון פתחה השבוע את אירוע החדשנות השנתי שלה ולרגל כך כינסה את בכירי ענף הסלולר והתקשורת לקבלת פנים חגיגית שנערכה אמש (ג') בבית שגריר שבדיה בישראל, קרל מנגוס נסר. 

את פני האורחים קיבלו נונציו מירטילו, נשיא אזור אגן הים התיכון באריקסון ואלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל.

האירוע החגיגי נפתח בדברי ברכה של שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, שהצהיר: "תשתית התקשורת היא התשתית השנייה בחשיבותה בישראל, ויש להשקיע בה. ישראל תהיה בין עשר המדינות הראשונות בעולם להטמיע דור החמישי בתקשורת הסלולרית - בשנת 2020. זהו האתגר שלנו".

פילבר אמר עוד שלצורך ההשקעות הנרחבות שידרשו לכך "אנחנו בוחנים מודלים כלכליים נוספים שבהם ישולבו בהשקעות לא רק חברות הסלולר שהשקיעו עד היום, אלא גם חברות התשתית העולמיות (אריקסון, נוקיה סימנס ואחרות). והמשרד פתוח להצעות ורעיונות למודלים נוספים. המשרד החל ללמוד את הרגולציה המתהווה בעולם בנושא ערים חכמות, small cell, מכוניות מקושרות ואוטונומיות, וכניסת הקישוריות לתעשייה".

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל, אמר "יישום מוקדם ונרחב של הטכנולוגיות החדשות יתרום משמעותית לחברה ולכלכלה בישראל וישפר את התחרותיות של ישראל בעולם".

ברמן אמר היום בפתיחת אירוע החדשנות של אריקסון שטכנולוגיית הדור החמישי, הענן וה - iot, הם טכנולוגיות ליבה שמשנות מציאות. לדבריו ה-iot הוא סוכן של שינוי ויאפשר ביחד עם הענן להביא ערך אמיתי לעסקים ויכולים לקדם את מעמדה התחרותי של ישראל בעולם.