הריבית באירופה - ללא שינוי; דראגי לא שינה את היקף הרכישות

גם הריבית על פיקדונות נותרה ללא שינוי על מינוס 0.4% ■ דראגי: נמשיך ברכישות אג"ח עד לשינוי באינפלציה, הריבית תישאר ברמה נמוכה למשך תקופה ארוכה

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ה') בירידות לאחר שעיני המשקיעים היו נשואות לפרנקפורט, גרמניה, שם התכנסה הנהלת הבנק המרכזי על מנת לקבוע את המדיניות המוניטרית. נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, הודיע כי הריבית באירופה תישאר ללא שינוי ברמה של 0%, זה החודש הרביעי ברציפות, והריבית על הפיקדונות על מינוס 0.4%. בנוסף, דראגי לא שינה את היקף רכישות האג"ח, זאת עד לשינוי מהותי לדבריו ברמת האינפלציה בגוש האירו.

רבים העריכו שנגיד הבנק מריו דראגי ירחיב את תוכנית רכישות האג"ח מעבר למועד המקורי במארס 2017. ברקע להחלטה, הצמיחה הפושרת והאינפלציה שמתקשה להתרומם.

הנפט  נסחר היום בעליות, לאחר שדוח שפורסם אמש הראה על ירידה בכמות מלאי הסחורה. בארה"ב צנחה כמות הנפט במלאי ב-12.1 מיליון חביות בשבוע שעבר, זאת בניגוד לתחזית לעליה של 200 אלף חביות.

מניית חברת הטכנולוגיה Micro Focus הבריטית עולה ביותר מ-20%, לאחר שנודע על עסקה בשווי של 9 מיליארד דולר בינה לבין HP האמריקנית.

חברת סמסונג הקוריאנית הודיעה כי תמכור כ-6.3 מיליון מניות של חברת ASML . בעקבות ההודעה, מניית ענקית ציוד הייצור והמוליכים-למחצה יורדת במסחר.

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת, על רקע היציבות שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט.

 

באסיה, כמו בשאר העולם, ממשיכים לנסות ולהעריך מה יעשה הפדרל ריזרב בפגישתו הקרובה, זאת בצל דוח התעסוקה החלש יחסית שפורסם בסוף השבוע האחרון. בשוק מעריכים כעת את סיכויי העלאת הריבית בחודש ספטמבר בכ-18%.

בסין פורסמו היום נתוני הסחר לחודש אוגוסט. הייצוא במונחי יואן רשם עלייה של 5.9% לעומת אוגוסט אשתקד, בעוד הייבוא במונחי מטבע מקומי רשם זינוק של 10.8%.

ביפן דווח על תיקון מעלה של קריאת התמ"ג לרבעון השני של השנה, שכעת מצביע על עלייה של 0.7% בחישוב שנתי, זאת לעומת קריאה קודמת של 0.2% בלבד.

מניית נינטנדו זינקה על רקע הודעה כי המשחק האייקוני "סופר מריו" יהיה זמין להורדה במכשירי אפל בחודש דצמבר, אך מתקנת היום אחה"צ עם ירידות במסחר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]