מפעל כור מתכת בקרית שמונה יימכר תמורת 9.5 מיליון שקל

המפרקים הזמניים של החברה הגישו לבימ"ש בקשה לאשר מכירת מגרש בשטח 16 דונם באזור התעשייה בקריית שמונה, עליו בנוי מפעל מתכת, בסכום של 9.5 מ' ש' כולל מע"מ לחברת "ג'יג'י פלאו ב"ש"

נמשך מימוש הנכסים של חברת כור מתכת שנקלעה להקפאת הליכים: חודשים ספורים אחרי מכירת המפעל של החברה בצומת וולקן תמורת 59.5 מיליון שקל, הגישו המפרקים הזמניים של החברה, עו"ד דורית לוי טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב, לבית המשפט בקשה לאשר להם למכור מגרש בשטח של 16 דונם באזור התעשייה הצפוני בקריית שמונה, עליו בנוי מפעל מתכת ועיבוד שבבי, בסכום של 9.5 מיליון שקל בצירוף מע"מ לחברת "ג'יג'י פלאו באר שבע". מדובר בשטח הכולל מבנים וסככות.

לדברי המפרקים הזמניים, הנכס הוערך על ידי שמאי מקרקעין במסגרת הליך מימוש מהיר בסך של כ-9 מיליון שקל בצירוף מע"מ. לאחר מספר סבבים של התמחרות בין המציעים, זכתה ההצעה של ג'יג'י פלאו בסך 9.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ. בית המשפט העביר את ההצעה לעמדת כונס הנכסים הרשמי.

כזכור בדצמבר 2015 הורה בית המשפט המחוזי מרכז על מתן צו להקפאת ההליכים כנגד כור מתכת, ומינה את עו"ד דורית לוי טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב כנאמנים לתקופת ההקפאה. כור מתכת - החברה הוותיקה ביותר בתעשיית המתכת בישראל שהעסיקה כ-170 עובדים - ביקשה הקפאת הליכים לאחר שצברה חובות של 117 מיליון שקל לנושיה. הנושים המובטחים הם בנק הפועלים, בנק לאומי והבנק הבינלאומי הראשון.

לאחר שהמשיכו וסיימו את מרבית הפרויקטים בביצוע של החברה, בחודש מאי השנה מכרו הנאמנים את שטח המפעל של כור מתכת בצומת וולקן בחיפה לחברת "חוצות המפרץ חיפה בע"מ". כעולה מהבקשה לאישור מכר שהגישו הנאמנים לבית המשפט, לאחר שמונה סבבים של התמחרות, עלה בידי הנאמנים להשיג את הצעת הרוכשת לסך של 59.5 מיליון שקל בצירוף מע"מ לרכישת הזכויות במתחם וולקן בשלמותו, כולל זכויות כור תעשיות במתחם. חלקה של כור מתכת בתמורה, עמד על 47.7 מיליון שקל בצירוף מע"מ.

על פי האמור בבקשת ההקפאה, לוי טילר וברדיצ'ב יעמידו בקרוב למכירה שטח נוסף של כור מתכת באזור התעשייה קרית שמונה, וכן יפעלו למכירת זכויות כור מתכת בבניין משרדים בוורשה, פולין.