רמי לוי ישלם 170 אלף שקל לקבלן שלא קיבל שכר מלא

הקבלן תבע את רמי לוי על שהפחית לו 40% מהשכר שסוכם על עבודות קרמיקה בסניפים ■ נציגי רמי לוי טענו, כי הקבלן ביצע על דעת עצמו עבודה בהיקף גדול יותר מזו שנסגרה מולו

רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי
רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי

קבלן שביצע עבודות קרמיקה בסניפי רמי לוי וקיבל שכר מופחת בעבורה - יקבל עוד כ-170 אלף שקל כהשלמה לשכר עבודתו - כך פסק בית המשפט השלום באשדוד שקיבל את תביעת הקבלן במלואה. התובע אותו ייצג עו"ד איתמר רביבו, הוא בעל עסק לביצוע עבודות בניין, בתביעה טען כי אחרי שביצע עבודות בשלושה סניפים של רמי לוי שיווק השקמה - כאשר בא לקבל את התשלום בגינן התחוור לו כי הרשת החליטה על דעת עצמה להפחית לו 40% מהשכר שסוכם - ומכאן הגיש תביעתו בסך של כ-133 אלף שקל עבור השלמת ההפרש ועוד 25,000 שקל בגין עוגמת נפש ופגיעה בתזרים הכספי שלו.

אל מול טענת הקבלן נציגי רמי לוי טענו כי הוא ביצע על דעת עצמו עבודה בהיקף גדול יותר מזו שנסגרה מולו (החלפת אריחי קרמיקה) בטענת שווא כי לא ניתן להחליף אריח שבור מבלי להחליף את אלו אשר סביבו - וזאת מבלי שקיבל אישור לכך - ולכן משהגיש חשבוניות, הודיעה לו הרשת כי הדבר לא מקובל עליה וכי הצדדים, כך נטען, הגיעו להבנה באשר להפחתת השכר. השופטת אורנה סנדלר-איתן העדיפה את גרסת התובע

כשהיא אף תהתה כי גם "אם אכן חרג התובע בצורה כה משמעותית מהסיכום עמו, או ביצע על דעת עצמו עבודות בלתי נחוצות בהיקף כה נרחב, מדוע לא נזעקו נציגי הנתבעת באופן מיידי, ותחת זאת אפשרו לו להשלים את מלוא העבודה..".עוד ביקרה את טענת הרשת כי הקבלן ניפח בכוונה את היקפי העבודה.

סכום העבודה הכולל לקבלן אמור היה לעמוד על 450 אלף שקל אולם בפועל שולם לו סכום של 311 אלף שקל - ועל כן פסקה כי יתרת הסכום בסך של כ-139 אלף שקל מגיעה לקבלן (אפילו גבוהה מזו שתבע). אל הסכום הזה צירפה עוד 15,000 שקל כפיצוי בגלל "התנהלותה המחפירה של הנתבעת, אשר הסבה לתובע נזקים תזרימיים ופגעה באמינותו מול ספקי המשנה, להם התקשה לשלם את שכרם בשל הפרת החוזה מצד הנתבעת".

ת"א 24939-10-14