טראמפ: "ילן צריכה להתבייש בגלל מה שהיא מעוללת למדינה"

המועמד הרפובליקני תקף בחריפות את יו"רית הפד וטען כי היא עושה דברו של אובמה ע"י כך שהיא דוחה שוב ושוב את העלאת הריבית ■ "הם רוצים לשמר את הרמות הגבוהות בשוק המניות"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ תקף היום (ב') בחריפות את הבנק המרכזי של ארה"ב וטען שהוא עושה דברו של הנשיא אובמה ע"י כך שהוא מתמהמה בהעלאת הריבית ומותיר אותה ברמה נמוכה.

"יור"ית הפד  ג'נט ילן וקובעי המדיניות בבנק מאוד פוליטיים וילן צריכה להתבייש במה שהיא מעוללת למדינה", אמר טראמפ בראיון ל-CNBC. הוא הוסיף וטען כי הפד אינו קרוב להיות גוף עצמאי.

המועמד הרפובליקני השנוי במחלוקת אמר עוד כי ע"י הותרת הריבית ברמות נמוכות הפד סייע לנפח באופן מלאכותי את שוק המניות. "כל עלייה בריבית, תהיה עלייה מתונה מאוד בגלל שהם רוצים לשמר את הרמות הגבוהות בשוק המניות רק כדי לתת לנשיא החדש להתמודד עם ההשלכות של העלאת הריבית ועם התנודות בשוק המניות", לדברי טראמפ, שהוסיף כי "אובמה מעוניין לשחק גולף כל חייו אחרי פרישתו ולא מעניין אותו מה יקרה אחרי ינואר".

דבריו של טראמפ נאמרים על רקע תנודות חדות בשווקים לקראת פגישת הריבית הבאה של הפד בשבוע הבא. בכירים בפד טענו בימים האחרונים כי יש מקום להעלאת ריבית החודש, בעוד אחרים מעריכים שהפד ידחה את העלאת הריבית לסוף השנה וזאת כדי לא לערער את היציבות בשווקים לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר.