מרלין אקוויטי רוכשת השליטה בקווליטסט לפי 300 מ' ש'

קווליטסט, חברת בדיקות התוכנה הגדולה בישראל והשנייה בגודלה בעולם, הוקמה ע"י אייל זילברמן ואלי מרגולין ונמצאת בשליטה משותפת של השניים ושל קרן קדמה

אורי עינן, גלעד שביט וגלעד הלוי, מנהלי קרן קדמה. צילום: איל יצהר
אורי עינן, גלעד שביט וגלעד הלוי, מנהלי קרן קדמה. צילום: איל יצהר

מרלין אקוויטי פרטנר, קרן השקעות אמריקאית המנהלת נכסים בהיקף של יותר מ-3 מיליארד דולר, רוכשת את השליטה בחברת קווליטסט לפי שווי של 300 מיליון שקל לחברה. 

קווליטסט הוקמה בסוף שנות ה-90 על-ידי אייל זילברמן ואלי מרגולין, והיא נמצאת בשליטה משותפת של השניים ושל קרן קדמה. במסגרת העסקה תרכוש מרלין את מלוא החזקות קדמה (50%) ואלי מרגולין. אייל זילברמן ימשיך לשמש כמנכ"ל גם לאחר הרכישה ויישאר בעל מניות מהותי בחברה.

קווליטסט היא חברת בדיקות התוכנה הגדולה בישראל והשנייה בגודלה בעולם (מתוך החברות שהעוסקות רק בתחום זה). בנוסף לפעילות בישראל, לחברה יש סניפים בארה"ב, באנגליה ובהודו, והיא מעסיקה כ-2,000 עובדים. לחברה הכנסות של כ-350 מיליון שקל בשנה, והיא נהנתה בשנים האחרונות מצמיחה בפעילותה כתוצאה משילוב של גידול אורגני ורכישות של חברות.

השקעתה של קרן קדמה בחברה נעשתה בשנת 2011, בעת שהכנסותיה היו כ 100 מיליון שקל בשנה. קדמה, המנוהלת על-ידי אורי עינן, גלעד שביט וגלעד הלוי, רכשה אז 50% מהמניות נעשתה לפי שווי של 45 מיליון שקל לקווליטסט. מכירה זו מצטרפת למימושים מוצלחים נוספים שנעשו על-ידי קדמה בשנים האחרונות בחברות דנאל, סאפיינס ומרינה פטריות הגליל.