מבקר המדינה: ועד העובדים בתע"א מתחמק מביקורת

המבקר יוסף שפירא בוחן אפשרות להפעיל סעיפים בחוק מבקר המדינה באופן שיחייב את ועד העובדים בתעשייה האווירית לשתף פעולה עם אנשי משרדו

יוסף שפירא / צילום: דוברות הכנסת
יוסף שפירא / צילום: דוברות הכנסת

מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, בוחן אפשרות להפעיל סעיפים בחוק מבקר המדינה באופן שיחייב את ועד העובדים בתעשייה האווירית לשתף פעולה עם אנשי משרדו.

במשרד מבקר המדינה טוענים כי הוועד מתחמק משיתוף-פעולה במהלכי ביקורת שמתקיימים בו, וזאת במה שהוגדר "מתירוצים שונים ומשונים".

מבקר המדינה החליט באחרונה להכריז על "קרן עובדי התעשייה האווירית" כגוף מבוקר. ביצוע הביקורת על פעילות הקרן הוטל על האגף לתפקידים מיוחדים במשרד מבקר המדינה, שעיקר עיסוקו חשיפה של מעשי שחיתות ציבורית ומאבק למען טוהר המידות.

במשרד מבקר המדינה טענו היום (ג') כי קרן עובדי התעשייה האווירית מוגדרת כאגודה עותומאנית, כך שלא חלים עליה כללים מחייבים שחלים למשל על עמותה. מכאן, כך אומרים במשרד המבקר, במידה רבה קרן זו היא בחזקת נעלם, אך מקבלת מדי שנה מהתעשייה האווירית סכום של כ 14 מיליון שקל. לפי פרסומים שונים בעבר, כך לפי מבקר המדינה, הקרן צברה יותר מ-100 מיליון שקל.

במשרד מבקר המדינה אמרו כי הובהר לוועד עובדי התע"א כי הבדיקה המתקיימת עוסקת בפעילות הקרן, ולא בפעילות הוועד כארגון עובדים יציג. 

בראש ועד עובדי התע"א עומד אהוד נוף, וזאת לאחר שהחליף לפני כשנה את ח"כ חיים כץ, שמונה לשר העבודה והרווחה.