האנליסט אלון גלזר מימש מניות לידר שוקי הון בכ-4 מיליון שקל

המימוש - לקראת השלמת העסקה למכירת פעילויות החיתום והברוקראז' של החברה ■ שני מנהלים נוספים מימשו מניות ביותר מ-2 מיליון שקל

אלון גלזר / צילום: תמר מצפי
אלון גלזר / צילום: תמר מצפי

לקראת השלמת רכישת פעילויות החיתום והברוקראז' של חברת לידר שוקי הון, מנהל מחלקת המחקר וסמנכ"ל בחברה, אלון גלזר, ומנהלים נוספים הנמנים על קבוצת הרוכשים, מימשו מניות החברה בתמורה כוללת של יותר מ-6 מיליון שקל.

המכירות נעשו לפי מחיר מניה הנע סביב 37 שקלים - גבוה בכ-2% משוויה הבוקר. מניית לידר שוקי הון  התחזקה בשנה האחרונה ב-10% ומשקפת לחברה שווי של 535 מיליון שקל.

את עיקר המכירות ביצע גלזר, שמימש יותר מ-100 אלף מניות לידר שוקי הון (המהוות 0.7% מהונה) תמורת קרוב ל-4 מיליון שקל. לאחר המימושים הוא נותר להחזיק 130 אלף מניות, המהוות 0.9% מהון החברה. גלזר (47) החל את דרכו כעורך דין ובהמשך הצטרף לאילנות בטוחה כאנליסט. ללידר הוא הצטרף ב-2004 ומאז 2008 הוא מכהן שם כסמנכ"ל. עלות העסקתו בחברה בחמש השנים האחרונות (2011-2015) הצטברה ליותר מ-11 מיליון שקל.

עוד בין מנהלי לידר שוקי הון שמימשו מניות בימים האחרונים: ירון שטינמץ, סמנכ"ל הכספים, שמימש נתח של 0.3% מהון החברה (40 אלף מניות) תמורת כ-1.5 מיליון שקל ונותר עם החזקה של 0.3%; ובעז קרניאל, היועץ המשפטי של החברה, שמכר 0.1% (24 אלף מניות) מהמניות תמורת כ-900 אלף שקל ונותר עם החזקה של 0.4% מההון.

העימות שהביא לפירוד

לפני שבועיים עדכנה לידר שוקי הון כי חתמה על הסכם למכירת החזקותיה בלידר הנפקות (80%) ובלידר בית השקעות הפועלת בתחום הברוקראז' (100%) לידי חברה בשליטת עמית ורדי ומנהלים נוספים בחברה תמורת כ-25 מיליון שקל. בין אלה נמנים גם כמה בכירים שהתפטרו באחרונה מתפקידיהם, ובהם המשנה למנכ"ל לידר שוקי הון, שי בן יקר; ומנכ"ל חברת לידר חיתום, רנן כהן אורגד.

הפירוד בלידר שוקי הון, שבשליטת לידר השקעות (חברה בבעלות יורשי דן דוד ובניהולו של צחי אפלויג), נובע מיחסים עכורים בין הצדדים סביב הסכמי התגמול הנדיבים להם זכו מנהלי הפעילויות הנמכרות. לאחר המכירה תיוותר לידר שוקי הון עם ההחזקה הרווחית (50%) בבית ההשקעות ילין לפידות, שממילא תרמה את עיקר רווחי החברה עד היום, ולא תידרש להמשיך ולשלם למנהלי הפעילויות הנמכרות מענקים המתבססים במידה רבה על תוצאות בית ההשקעות, אך נוגסים ברווחיה שלה.

עסקת המכירה של פעילויות החיתום והברוקראז' של לידר שוקי הון החלה להתגלגל לפני מספר חודשים, בעקבות מו"מ שניהלה לידר למכירתם לבית ההשקעות ווליו בייס, שבניהול ויקטור שימריך ועידו נויברגר. זאת, ללא ידיעתם של מנהלי הפעילויות הנמכרות - מה שיצר קרע ומשבר אמון בין הבכירים לבין המנכ"ל אפלויג. המו"מ התפוצץ על רקע חילוקי דעות באשר למחיר העסקה, אך ההיפרדות הייתה בלתי נמנעת והיא תתבצע כעת בדרך של מכירת הפעילויות לקבוצת המנהלים.