הנשיא לשעבר שמעון פרס עבר אירוע מוחי ונלחם על חייו

(עדכון) - לאחר בדיקת CT שעבר הערב בביה"ח תל השומר, עולה כי חלה החמרה נוספת במצבו של הנשיא התשיעי, וכעת הוא מורדם ומונשם

שמעון פרס / מארק ניימן-לע''מ
שמעון פרס / מארק ניימן-לע''מ

 נשיא המדינה לשעבר פרס נלחם על חייו: שעות לאחר שהובהל לבית החולים "שיבא" בתל השומר לאחר שלקה באירוע מוחי משמעותי, נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס , נאבק על חייו, מורדם ומונשם - ונמצא תחת השגחה רפואית צמודה.

מנכ"ל בית החולים "שיבא" בתל השומר, פרופ' יצחק קרייס, מסר הערב (ג') מעט לאחר השעה 23:00, כי "פרס עבר היום אירוע מוחי עם רכיב משמעותי של דמם. הוא מטופל על ידי מיטב הרופאים של שיבא, הוא עבר מספר בדיקות וכעת הוא מורדם ומונשם. הוא נמצא ביחידה לטיפול נמרץ ואנחנו שומרים עליו באופן רציף. בשעות הקרובות נקיים הערכה נוספת ונעדכן אתכם במצבו".

בנו של נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר, חמי פרס, הודיע בפתח בית החולים: "אבא שלי עבר, כמו ששמעתם, אירוע לא פשוט, ואני רוצה קודם כל להודות לצוות הרופאים של תל השומר שבודק אותו, מתייעץ, יחד עם המשפחה. הרופאים עושים באמת עבודה נפלאה, אני קודם כל רוצה להגיד בשם המשפחה תודה רבה. בני המשפחה כרגע מתכנסים ומגיעים לבית החולים, אנחנו נמשיך להתעדכן ולשמוע מה קורה".

"אנחנו מקבלים הרבה מאוד הודעות, גם מהארץ וגם מחו"ל. מכל חברינו, מכל האנשים שמכירים ויודעים על האיש, והם רבים. עוטפים אותנו בדאגה, בתפילות ובאהבה", הוסיף בנו של פרס. "אני רוצה למסור לכל אותם אנשים שרואים אותנו עכשיו וששולחים אלינו הודעות, שלא היה דבר יותר יקר לאבא שלי מעם ישראל, מאנשים. הוא אוהב אותם מעומק ליבו".

"אבא שלי הוא איש מיוחד במינו", מסר הבן, "אני שומר על אופטימיות, אני מאמין, מתפלל ומקווה לטוב. יחד עם זאת השעות הן לא פשוטות. את האהבה הזאת אני רוצה למסור לכולם, כל מי שמתפלל שימשיך להתפלל יחד איתנו, אנחנו מאוד מאוד מודים לכולם על הדאגה, האהבה ואנחנו מאוד מקווים לטוב".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר להתייחס לידיעה ברשתות החברתיות וכתב: "אני מאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מהירה. שמעון, אנחנו אוהבים אותך, והעם כולו מייחל להחלמתך".

גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, הצטרף לאיחולי ההחלמה לפרס: "מאחל לך נשיאנו לשעבר ויקירנו לתמיד שמעון פרס שתחלים במהרה ותשוב להשמיע את קולך החכם הצלול והמפוכח. רפואה שלמה!".

רק בשבוע שעבר עבר פרס פרוצדורה של התקנת קוצב לב, בעקבות המקרים האחרונים בהם חש ברע בשל הפרעה בקצב הלב. מלשכתו של פרס, הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, נמסר כי הפרוצדורה התבצעה בהרדמה חלקית בלבד בבית החולים תל השומר, בעקבות המלצת הרופאים. ההליך הרפואי בוצע לאחר שרופאיו של פרס המליצו על התקנת הקוצב, כדי למנוע אירועים של הפרעה בקצב הלב ולתרום בכך להמשיך בריאותו ולתפקודו המלא של פרס.

בחודש ינואר האחרון אושפז פרס בבית החולים תל השומר, לאחר שחש ברע ואובחן כסובל מהפרעת קצב קלה. הוא נשאר בבית החולים להשגחה ושוחרר לאחר מספר ימים. האירוע התרחש כ-10 ימים לאחר שהנשיא לשעבר פרס עבר התקף לב קל: פרס עבר אז צנתור מוצלח בלבו לאחר התקף לב קל שעבר. במהלך הצנתור אובחן עורק מוצר, שהורחב בהצלחה.