יו"ר מובילאיי חושף: זו הסיבה לפירוק השת"פ עם טסלה

אמנון שעשוע, יו"ר מובילאיי ואחד ממייסדיה, טוען כי טסלה מתפשרת בכל הנוגע למערכת האוטונומית שלה ■ "המערכת לא תוכננה לכסות את כל האפשרויות למצבים של תאונה מבחינת בטיחות", הוא אמר

אמנון שעשוע / צילום: נתי שוחט
אמנון שעשוע / צילום: נתי שוחט

בשלהי חודש יולי השנה, חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי  הודיעה כי לא תמשיך לעבוד עם טסלה מעבר לדור השלישי של המוצר שלה - EyeQ3. בראיון ל"רויטרס" אתמול (ד') חושף אמנון שעשוע, יו"ר החברה ואחד ממייסדיה, כי הסיבה להפסקת השת"פ עם יצרנית הרכב החשמלי הייתה משום שהאחרונה החלה להתפשר בענייני בטיחות בכל הנוגע למערכת הנהיגה האוטונומית שלה.

"המערכת של טסלה לא תוכננה לכסות את כל האפשרויות למצבים של תאונה מבחינת בטיחות", אמר שעשוע, שמשמש גם כמנהל הטכנולוגיה הראשי. זה לא משנה איך הופכים את זה, המערכת לא יועדה לכך", הוא אמר והוסיף שטסלה עברה את קצה גבול היכולת שלה והפעולות שהיא נקטה עלולות לפגוע בכל תעשיית הנהיגה האוטונומית. שעשוע ציין עוד כי מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה לא הייתה בשלה מספיק.

נזכיר כי המכונית האוטונומית של טסלה  הייתה מעורבת בתחילת יולי השנה בתאונה קשה. המערכת האוטונומית בה בחר הנהג במהלך הנהיגה לא זיהתה משאית ענק, נמחצה, והנהג נהרג. ההסבר שהעלתה החקירה היה שהמערכת האוטונומית סונוורה מקרני שמש חזקות, לא זיהתה את המשאית כסכנה, ולכן בלמי המכונית לא הופעלו.

מובילאיי , שהוקמה על-ידי שעשוע וזיו אבירם, פיתחה מערכת טכנולוגית שמתריעה על סכנות במהלך הנהיגה בכביש. המערכת כוללת שבבים, תוכנה ומצלמות, וכיום מנוע הצמיחה העיקרי שלה הוא מערכות שהיא מפתחת אשר יאפשרו ייצור של מכונית אוטונומית.

מלבד השת"פ עם טסלה, לפני כ-3 חודשים מובילאיי הודיעה ביחד עם החברות ב.מ.וו ואינטל על כוונתן לשתף פעולה, "במטרה להביא לייצור סדרתי של רכב אוטונומי לחלוטין עד 2021". מטרת שיתוף-הפעולה, כך צוין אז, היא לפתח פתרונות שיאפשרו לנהגים להסיר את ידיהם מההגה ואת עיניהם מהכביש ולהמשיך לנוע בבטחה.