לידר שוקי הון: "כנראה שהעלאת ריבית הפד תידחה לדצמבר"

"הפד צפוי לשמור על הריבית ללא שינוי השבוע אך צפוי להכין את השווקים להעלאת ריבית עוד השנה", כך כותבים בסקירתם השבועית כלכלני לידר שוקי הון

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

"כנראה שהעלאת ריבית הפד תידחה לדצמבר. חולשה בצריכה הפרטית ובייצור התעשייתי יתמכו בדחייה. ילן תשאף להכין את השווקים להעלאת ריבית עוד השנה, אך הסבירות להורדת תוואי הריבית החזויה, כלומר, שתי העלאות בלבד בשנת 2017, על ידי חברי הפד עשויה להיטיב עם שוק האג"ח", כך כותבים הבוקר כלכלני לידר שוקי הון בסקירתם השבועית. 

עמדה זו של כלכלני לידר אינה מפתיעה ותואמת את קונצנזוס הכלכלנים בשוק : החוזים על הריבית הפדרלית, המשקפים את ציפיות השוק, מצביעים כעת על הסתברות של 12% בלבד להעלאת הריבית של הפד. 

הסיבה העיקרית לדחייה הצפויה של העלאת הריבית היא נתוני מאקרו מאכזבים שהתפרסמו לאחרונה בארה"ב, כאשר לדברי כלכלני לידר מדובר בעיקר בחולשה בצריכה פרטית ובייצור. "בחודש אוגוסט המסחר הקמעונאי ירד ב-0.3% לאחר עלייה מתונה של 0.1% בלבד ביולי. מדובר באינדיקטור חשוב המשקף את השינוי בצריכה, המהווה כ-70% מהתוצר האמריקאי". 

לחיוב בלידר מציינים את העלייה שחלה ברמת האינפלציה, אינפלציית הליבה עלתה ל-2.3% ב-12 החודשים האחרונים. נוסף על כך, הכלכלנים כותבים כי התשואות הארוכות בארה"ב הפגינו תנודתיות רבה בשבוע האחרון. השוק מתלבט לגבי עיתוי העלאת ריבית הפד, אך ההסתברות להעלאה בספטמבר פחתה והתשואות הקצרות ירדו.