אנטרופי מצטרפת לאופוזיציה בפריון: לשנות מבנה הדירקטוריון

בעלי המניות זאק ואורלי רינת תומכים בשילה המבקש לשנות את מינוי הדירקטורים ולהוביל להחלפת המנכ"ל, ג'וזף מנדלבאום ■ אסיפת בעלי המניות של פריון תתכנס ב-26 בספטמבר

רונן שילה, בעל מניות המיעוט בחברת פריון שמבקש להחליף את מבנה הדירקטוריון שלה, זכה בסוף השבוע לתמיכה הן מצד בעלי מניות נוספים, זאק ואורלי רינת המחזיקים ב-8.5% ממניות החברה, והן מחברת הייעוץ לגופים המוסדיים, אנטרופי.

אסיפת בעלי המניות של פריון  תתכנס ב-26 בספטמבר, והצעת שילה, שמחזיק ב-11.6% ממניות החברה, היא לשנות מיידית את מבנה הדירקטוריון המדורג כך שמדי שנה יעמדו כל הדירקטורים לבחירה מחדש. המטרה בסופו של דבר היא להוביל להחלפת המנכ"ל, ג'וזף מנדלבאום, שזוכה לתמיכת הדירקטוריון כיום.

בהודעת עמדה שפרסמו בסוף השבוע זאק ואורלי רינת הם הביעו תמיכה בעמדת שילה והתנגדות להצעת החברה, שבה מנגנון הדירקטוריון המדורג יבוטל בהדרגה ולא מיידית. לדבריהם, "החברה צריכה לבצע שינויים מיידיים ודרמטיים באסטרטגיה שלה, וההנהלה הנוכחית הוכיחה שאינה ראויה או לא מוכנה לבצע שינוי אמיתי".

לדבריהם, במידה והצעתו של שילה לא תתקבל (משום שנדרש לה רוב של שני שליש מבעלי המניות), הם ישקלו לבקש אסיפה נוספת שבה תעמוד להצבעה הדחת דירקטורים מכהנים.

בדומה לשילה, גם זאק ואורלי רינת הפכו לבעלי מניות בפריון במסגרת עסקת קונדואיט לפני שלוש שנים, כשפריון התמזגה בעסקת מניות עם חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט. מאז נפלה מניית פריון ביותר מ-90%.

כאמור, גם אנטרופי נותנת רוח גבית לשילה ולמתנגדים האחרים בפריון. באנטרופי ממליצים לתמוך בהצעת שילה ולהתנגד להצעת החברה, בהתאם למדיניות הקבועה שלה הכוללת הסתייגות ממנגנון של דירקטוריון מדורג (דירקטוריון שבו רק חלק מהדירקטורים נבחר מחדש מדי שנה, וכך קשה להביא לשינוי מיידי בו). האנליסט אלעד ניצן כותב כי "מנגנון של דירקטוריון מדורג מונע מבעל המניות את היכולת המהותית שלו להשפיע באופן עקיף על ניהול החברה והפיקוח עליה, כך שאנו רואים במהלך לשינוי המנגנון כצעד חיובי".

הצעות אחרות של שילה כוללות שינוי של הרוב הנדרש להפסקת כהונה של דירקטור מרוב מיוחד לרגיל, וביטול סעיף המאפשר לדירקטוריון למנות דירקטור ללא אישור אסיפה. "אנו סבורים כי יש לאפשר לבעלי המניות בחברה להשפיע על מבנה ההנהלה ודירקטוריון החברה ולהביע את שביעות רצונם ביחס לפעולות שנוקט הדירקטוריון. אנו סבורים כי יש בתיקונים המוצעים כדי לשפר את מארג הממשל התאגידי בחברה", נכתב בחוות הדעת של אנטרופי.

בתגובה להודעת העמדה של רינת מסרה פריון כי "ברצוננו להדגיש כי מגישי הודעות העמדה אחראים באופן בלעדי לתוכנן, שחלקן אף מטעה. דירקטוריון החברה דוחה את הטענות המופיעות בהודעות אלה ועומד מאחורי עמדתו. הדירקטוריון תומך פה אחד ולאחר בחינה מקיפה של מצב החברה בהשארת המנכ"ל ג'וזף מנדלבאום בתפקידו. השארתו בתפקיד תשרת את טובת פריון ותאפשר להמשיך להוציא לפועל את האסטרטגיה העסקית שלה.

"יש להדגיש גם כי בניגוד לטענות המובאות בהצהרות העמדה, חברת פריון פועלת על פי חזון ואסטרטגיה ברורים. אנו שואפים למקסם את תזרים המזומנים הפוטנציאלי מעסקי החיפוש שלנו, בעוד אנו בונים scale ויכולות ייחודיות בכדי להיות שחקן מוביל בפתרונות פרסום highimpact חדשניים ויחידות פרסום וטכנולוגיות ייחודיות עבור מותגים ומפרסמים".