ח"כים ושרים מתייצבים לצידה של שרון פרי: "הטרדה מינית"

שעות לאחר שנחשפו תמונות אינטימיות של מגישת ערוץ 1 אחרי שנגנב הסלולרי שלה, השר גלעד ארדן וח"כ תמר זנדברג זועמים ■ "יש להפסיק את התופעה של הטרדה מינית קולקטיבית באמצעות המדיה החברתית"

גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי
גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי

לאחר שמכשיר הטלפון הסלולרי של מגישת הספורט של ערוץ 1, שרון פרי, נגנב, ותמונות אינטימיות שלה פורסמו, חברי הכנסת נחלצים לעזרתה ומגנים את המעשה.

במהלך סוף השבוע נפרץ רכבה של פרי, ונגנב הטלפון הנייד שלה. תוך כדי שהעלתה פוסט לפייסבוק האישי שלה המסביר כי הטלפון שלה נגנב, החל הגנב להגיב לגולשים ולפרסם פוסטים בשמה מהפייסבוק הפתוח במכשיר.

הגנב לא הסתפק בזאת ופרסם ברשת האינסטגרם תמונות עירום אינטימיות של המגישה, אשר במהרה וכצפוי החלו להישלח מאחד לשני באמצעות הוואטסאפ. 

הבוקר (א') שוחחה פרי עם גלי צה"ל וביקשה מכל מי שהתצלומים הגיעו אליו למחוק אותם ולא להפיצם הלאה. "זו תחושה נוראית, אני אפילו אגזים ואומר שהרגשתי פשוט אונס. אונס וירטואלי - זו התחושה. זה מביך ומשפיל. בא לך לקבור את עצמך באותם רגעים. ישר חשבתי על הילד שלי, מתבגר בן 14". 

 

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, גינה את גניבת הטלפון וכמו כן את הפצת התמונות האינטימיות של פרי. "אני רואה בחומרה רבה עבירות הפוגעות בצנעת הפרט כדוגמת גניבת טלפון נייד. אני מצפה מהמשטרה לתעדף את החקירה ולרכז את כל האמצעים והיכולות שברשותה כדי לאתר את הפוגע ולהביאו לדין", אמר השר.

גם ח"כ תמר זנדברג הצטרפה לגינוי והתייצבה לצידה של פרי. "העבירה שנעברה כלפי שרון פרי היא לא רק גנבה ולא רק פגיעה בפרטיות, אלא הטרדה מינית. על-פי תיקון לחוק למניעת הטרדה מינית שהתקבל בכנסת הקודמת, הפצת תמונות זו הטרדה מינית לכל דבר, ואת הגנב שגנב את תיקה של הכתבת שרון פרי והפיץ את תמונותיה צריך לשפוט לא רק על גניבה אלא על הטרדה מינית", אמרה.

לדבריה, "אני מצפה ממשטרת ישראל להשתמש בכל כליה על-מנת להוכיח שכל הטרדה מינית שכזאת תזכה לעונש החמור ביותר בחוק, על-מנת שנפסיק אחת ולתמיד לראות את התופעה הבזויה הזאת של הטרדה מינית קולקטיבית באמצעות המדיה החברתית. לא ייתכן שנשים ירגישו מאוימות ומוטרדות באופן קיצוני כל-כך ומאיים כל-כך על הפרטיות".