הרפורמים נגד ערוץ 20: מאיימים בפנייה לבית המשפט

התנועה הרפורמית נאבקת כבר זמן רב כדי שבערוץ המורשת ישולבו גם "תכנים לא אורתודוכסיים ופלורליסטיים" ■ לקראת עליית הערוץ גם למערך עידן פלוס מאיימת התנועה להחריף את המאבק

לוגו ערוץ 20
לוגו ערוץ 20

המאבק של התנועה הרפורמית בערוץ המורשת, ערוץ 20, נמשך. לאחר שפניות קודמות של התנועה לערוץ ולגורמי הרגולציה המפקחים עליו לא נענו עד כה, כעת מאיימת התנועה לבקש את התערבות בית המשפט בנושא. 

לטענת התנועה הרפורמית, שידורי ערוץ 20 הם "על טהרת האורתודוכסיה, ואין בהם שילוב ראוי של תכנים רפורמיים, קונסרבטיביים ופלורליסטיים".

בתנועה טוענים עוד - במכתב אותו שלחו למנכ"ל ערוץ 20, אבי בר, ועליו מכותבים גם מועצת הכבלים והלוויין ומשרד התקשורת - כי עצם העובדה ש"הערוץ אינו מייצג את כל זרמי היהדות ואינו נותן ביטוי להשקפות דתיות שונות", מהווה הפרה של החוק והפרה של תנאי הרישיון שמכוחו הוא פועל. 

הפנייה הנוכחית של התנועה הרפורמית מגיעה לאחר שלאחרונה קבע בג"ץ כי ערוץ 20 יוכל לעלות בקרוב גם למערך עידן פלוס. על-פי הערכות, בתוך חודשים ספורים יעלה הערוץ למערך שמפעילה הרשות השנייה ומאפשר לציבור לקלוט ללא תשלום 6 ערוצים (ערוץ 20 יהיה הערוץ השביעי).

בתנועה הרפורמית טוענים כי הרחבת התפוצה של ערוץ 20, באמצעות שידורו דרך המערך, "תעמיק ותרחיב את הפגיעה הקשה בעקרונות השוויון והפלורליזם שאמצעי התקשורת מחויבים לפעול לאורם".

לאור זאת הם שבים ודורשים מהערוץ "לפעול לאלתר למען שילוב משמעותי של תכנים לא אורתודוכסיים ופלורליסטיים בשידורי הערוץ, ולהציג תוכנית אופרטיבית לשילוב דמויות המזוהות עם מגוון הזרמים ביהדות בתוכניות השונות".

כאמור, בתנועה מבהירים במכתב כי אם הפעם דרישותיהם לא ייענו, הם ייאלצו לערב בנושא את בתי המשפט. "אם בקשותינו לא תענינה, לא תיוותר בידינו כל ברירה זולת נקיטת הליכים משפטיים למיצוי מלוא זכויותינו", נכתב במכתב שנשלח באמצעות עו"ד אורי נרוב.

בערוץ 20 סירבו להגיב לדברים.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי המועצה "הבהירה לערוץ 20 שעליו לתת ביטוי בשידוריו לכל זרמי היהדות. המועצה הדגישה כי עמדתה הפלורליסטית היא עקרונית ומהווה חלק נפרד מהחלטתה בדבר תיקון הרישיון. בימים הקרובים ילובנו הטענות העולות במכתב הנוכחי של התנועה הרפורמית אל מול הנהלת ערוץ 20".  

ערוץ 20, שעלה לאוויר לפני יותר משנתיים, פועל במסגרת הערוצים הייעודיים תחת ההגדרה של ערוץ מורשת ומזוהה עם הצד הימני במפה הפוליטית. מנכ"ל הערוץ הוא כאמור אבי בר, שהוא גם בעל מניות מיעוט בערוץ. בעל השליטה בערוץ הוא איש העסקים יצחק מירילשווילי.