כצפוי: האחים סיידוף נסוגו מרכישת השליטה בכלכלית י-ם

האחים הפועלים בארה"ב הציעו בסוף אוגוסט לרכוש 28.6% מהון המניות של כלכלית ב-7.25 ש' למניה, כשמחיר המניה בבורסה היה 8.14 ש' ■ זוהר לוי שנחשב מוכר פוטנציאלי, מכר ממניותיו לדוד פורר

דוד פורר (צילום: יוסי כהן)
דוד פורר (צילום: יוסי כהן)

כצפוי - הצעת הרכש של האחים עופר ונתי סיידוף לרכישת השליטה בקבוצת הנדל"ן כלכלית ירושלים נכשלה. האחים הפועלים בארה"ב הציעו בסוף אוגוסט לרכוש 28.6% מהון המניות של כלכלית ירושלים  לפי מחיר של 7.25 שקלים למניה. כבר בעת פרסום הצעת הרכש עמד מחיר המניה בבורסה על 8.14 שקלים, לאחר שמניית כלכלית עלתה בחדות בחודשיים שקדמו להצעה.

לאחר פרסום הצעת הרכש המשיכה המניה לטפס עד ל-9.12 שקלים לפני 10 ימים (לאחר מכן התממשה קלות עד ל-8.9 שקלים), כך שמלכתחילה הסיכוי שהצעת הרכש תתקבל היה קלוש, אלא אם אחד מבעלי המניות הגדולים בחברה ייענה לה. מי שסומן כמוכר פוטנציאלי היה זוהר לוי, בעל השליטה בחברת סאמיט, שהחזיק בעת פרסום ההצעה קרוב ל-20% מהמניות.

אלא שלוי, שככל הידוע ניהל מו"מ עם האחים סיידוף, סיכם בשבוע שעבר על מכירת רוב המניות שהחזיקה סאמיט בכלכלית (12%) לידי איש העסקים דוד פורר, במחיר גבוה בהרבה של 8.8 שקלים למניה ובסה"כ 264 מיליון שקל. מהמכירה תרשום סאמיט רווח של 100 מיליון שקל כאשר על המניות והאופציות שנותרה בידה היא מורווחת סכום דומה "על הנייר". זוהר לוי קיבל את ההחלטה לצאת מההשקעה בכלכלית לאחר שדירקטוריון החברה דחה את הצעתו לרכוש מחצית מהמניות שמחזיקה כלכלית בחברה הבת מבני תעשיה (39.2% מהון המניות של מבני תעשיה), וזאת פי שווי ההון העצמי של החברה הנמכרת.

כעת, לאחר שסאמיט מכרה לפורר כ-60% ממניותיה בכלכלית, היא מצמצמת את נוכחותה גם בדירקטוריון החברה: יאיר שלהב, אחד מנציגיה של סאמיט בדירקטוריון, פרש ממועצת המנהלים. נציג אחר של סאמיט, יו"ר דירקטוריון כלכלית רון בארי, עדיין מכהן בתפקידו כמו גם לוי בעצמו שחבר בדירקטוריון. לפורר יש שני נציגים - בנו טל ואמיר בורגר וכפי הנראה הוא ימנה נציג מטעמו במקומו של שלהב ובהמשך גם יחליף נציג נוסף שלו את יו"ר הדירקטוריון בארי.