מזון תינוקות חדש הגיע לישראל: Kabrita על בסיס חלב עזים

לא רק מטרנה, סימילאק ושופרסל: שחקן חדש נכנס לשוק התחרותי של תרכובות המזון לתינוקות בארץ ■ ייחודו: תמ"ל על בסיס חלב עזים ■ והמחיר? לא זול בכלל

שבועות ספורים לאחר שרשת שופרסל השיקה את מזון התינוקות שלה תחת המותג "שופרסל בייבי", נכנס היום (ג') Kabrita - מוצר נוסף שיתחרה בחברות הוותיקות כמו מטרנה, סימילאק ונוטרילון. הבשורה אותה מביאה החברה יכולה לשמח הורים רבים: בסיס התרכובת אינה על חלב פרה, כי אם חלב עזים.

Kabrita הוא תמ"ל מתוצרת חברת Hyproca Nutrition - חברה-בת של תשלובת החלב ההולנדית Ausnutria Hyproca, שרק בימים אלה עושה את צעדיה הראשונים בישראל, המייצרת תמ"ל ומזון לתינוקות מזה 75 שנים ומשווקת מאז 1938 ברחבי העולם.

תמ"ל Kabrita משווק ב-54 מדינות ברחבי העולם, בהן ארה"ב, הולנד, אנגליה, צרפת, ניו-זילנד, ארצות סקנדינביה, רוסיה, סין ועוד. כל אריזה עוברת בדיקות במפעלי החברה בהולנד לאורך כל שלבי הייצור ועד השיווק הסופי.

התמ"ל עומד בדרישות המחמירות של רשות בטיחות המזון האירופית (EFSA) ורשויות נוספות בעולם. גם בישראל אישר משרד הבריאות את התמ"ל, אשר ישווק ב-3 שלבים: שלב 1 מגיל 0-6 חודשים, שלב 2 מגיל 6-12 חודשים ושלב 3 מגיל 12 חודשים ואילך.

לפי פרסומי החברה, מזון התינוקות החדש פותח עם הרכב תזונה מתקדם ומועשר בוויטמינים ובמינרלים, "על-פי המחקרים וההנחיות המעודכנים ביותר בתחום תזונת התינוקות ובהתאמה לשלבי ההתפתחות של הרך הילוד.  מחקרים הראו כי יכולת הספיגה והעיכול של מינרלים חיוניים לגוף, כמו ברזל, אבץ, נחושת וסלניום, טובה יותר בחלב עזים בהשוואה לחלב פרה", טוענת החברה. 

"ב-Hyproca Nutrition, המפתחת ומייצרת מזון לתינוקות מאז 1938, מצאו תמיכה מחקרית לכך שחלב עזים מתאים לדרישות התזונתיות גם של תינוקות. לכן הם פיתחו סדרת תמ"ל המספקת את כל צרכי התזונה הדרושים להתפתחות תקינה ולהקלה בדרכי העיכול, תוך שימוש ביתרונות טבעיים", אומרת אתי נחשון, נטורופתית ומבעלות חברת בייבי גוט הולנד, המשווקת את Kabrita בישראל.

בשנים האחרונות, מאז התעוררה מודעות נרחבת לרגישויות בחלב פרה גם אצל תינוקות, והחלו חיפושים אחר תחליפים (כמו מזון שפותח לתינוקות הרגישים ללקטוז, מזון על בסיס צמחי וכו'), הורים רבים מבקשים לדחות ככל האפשר מתן חלב פרה לילדיהם, ומחפשים תחליפים שונים, על אחת כמה וכמה אם איתרו אלרגיה אצל התינוק, או אם התגלתה רגישות למוצרי חלב.

ישנם מחקרים המראים כי חלב עזים תורם לחיזוק המערכת החיסונית, תורם לעליית ספיגת הסידן בדם, מחזק את הרכיבים החיוניים לגדילה ונוח לעיכול ברמה גבוהה הרבה יותר מחלב הפרה הנפוץ.

החיסרון העיקרי של מוצרי חלב העזים הוא המחיר. ואכן, יש פער לא קטן בין המחיר של Kabrita למחירים הלא נמוכים ממילא של שאר תרכובות המזון בארץ.

אריזה של 400 גרם תימכר במחיר של לא פחות מ-85 שקל. רק לשם השוואה, "בייבי שופרסל" מציעה קופסה במשקל 700 גרם במחיר של 39.90 שקל - הנמוך בכ-20 שקל מהיצרניות האחרות.

בתקופה הקרובה מי שירצה להתנסות ולרכוש מהתמ"ל החדש יוכל לעשות כן רק דרך אתר האינטרנט של החברה, ושם מתחייבים לספק את המשלוח בתוך 4 ימי עסקים תמורת 30 שקל דמי משלוח (הרוכש מעל 3 מוצרים יזכה במשלוח חינם).