20 שנות מאסר לאב החורג שהתחזה ל"מלאך" ואנס את בנותיו

האב הורשע בכך שאנס את בנותיה של רעייתו במשך שנים, תוך שהוא טוען כי "מלאכים" משתלטים עליו ■ על האם, שהורשעה בכך שלא מנעה את המעשים, נגזרה שנת מאסר

אונס אלימות מכות אישה מוכה לחץ / צלם: פוטו טו גו
אונס אלימות מכות אישה מוכה לחץ / צלם: פוטו טו גו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (ד') 20 שנות מאסר בפועל על תושב תל-אביב בן 36, שהורשע בביצוע עבירות מין בבנותיו החורגות במשך שנים. על רעייתו, אם הבנות, בת 43, נגזרה שנת מאסר בשל כך שלא מנעה את העבירות.

כתב האישום שהוגש לפני כשנתיים וחצי נגד השניים גולל מקרים רבים של גילוי עריות, מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים במירמה, כמו גם התעללות קשה ואלימות שהפנה האב כלפי הבנות.

בכתב האישום מתואר כיצד האב השתמש בדמויות פיקטיביות של "מלאכים,, שאותם גילם על-ידי שינוי קולו הטבעי בעת ביצוע המעשים.

המקרה נחשף בחודש ינואר 2014, אז הגיעו שתי צעירות, בנות 17 ו-20, לתחנת המשטרה בתל-אביב, מלוות בדודתן, וסיפרו כי סולקו על-ידי אביהן החורג מהבית, עם שתי אחיותיהן. למחרת נעצר האב והכחיש את המיוחס לו.

בחודש אפריל 2010 נישא האנס לאמם של 4 הבנות, שהיו אז בגילאי 11, 14, 15 ו-17, ושל ילד נוסף, בן 13, ועבר להתגורר בבית המשפחה. בכתב האישום צוין כי עוד בטרם עבר להתגורר בדירה, סיפר לבנות לכאורה את עברן ואת עתידן, וטען כי הוא עושה זאת באמצעות מבט בעיניים ובאמצעות קריאה בקפה ובכף-היד.

הוא נהג לקרוא לבנות, לרעייתו או לאחת מחברותיהן לחדר השינה בדירה, החשיך את החדר והורה להן לשכב במיטה ולהתכסות בשמיכה ו"לקרוא למלאך" בדרכים שונות. כשקראה אחת מהן ל"מלאך", שינה את קולו ודיבר כביכול בקול "המלאך". את החושך היה מנצל למגע מיני עם הבנות, מה שנהג לכנות "נשיקת רוחות".

כאשר סיים לבצע את המעשים, הורה לבנות "להוציא את המלאך מגופו", ואז נהג להעמיד פנים כי איננו זוכר דבר ממה שאירע. כמו כן, נהג האב החורג להשביע את הבנות בשבועת סודיות, והזהיר אותן כי אם יספרו, "המלאך" יפגע בהן.

לגבי האם נטען בכתב האישום כי ידעה שבעלה מבצע מעשים מיניים בבנותיה ובחברתן, תוקף אותן ומאיים עליהם.

הבנות תיארו בחקירתן התעללות קשה, הכוללת הפחדות, איומים, מריחת צואה ודם על גופן ודרישה בלתי פוסקת לענג את האב. בין היתר, הילדה הקטנה נאלצה לעבור "תענית דיבור" במהלך סוף השבוע, ונאסר עליה לדבר בשישי ובשבת.

לטענתן, אביהן החורג סיפר להן כי הוא מתקשר עם "מלאכים" הנכנסים לגופו ומשתלטים עליו, ובשמם הוא מבצע את המעשים. אחת הבנות האמינה לגרסה זו של האב ולא הייתה מוכנה לשתף פעולה עם המשטרה כדי לא לפגוע בו.

עו"ד רנית בר-און מפרקליטות מחוז תל-אביב מסרה בתום הדיון היום כי "מדובר בפרשה מזעזעת. אמן של המתלוננות אפשרה לנאשם את ביצוע עבירות המין, סייעה למעשה מגונה באחד מהמקרים וביצעה מעשי התעללות קשים באחת מבנותיה".

לדברי עו"ד בר-און, "הנאשם ניצל באופן בוטה וציני את האמון המלא שנתנו בו המתלוננות וביצע את העבירות בביתן, אשר היה אמור להיות מקום מבטחים עבורן".

עורכת דינו של הנאשם מסרה כי "אני סבורה שבית המשפט החמיר באופן בלתי מידתי עם הנאשם, הן בהשוואה לעונש שהוטל על הנאשמת אשר הודתה ב כתב אישום מתוקן והן בהתחשב בעובדה שכתב האישום במרביתו ייחס לנאשם עבירת אינוס במירמה, לאור קיומה של הסכמה מצד המתלוננות למעשים אשר יוחסו למערער".

לדבריה, "עבירת האינוס במירמה זכתה בפסיקת בתי המשפט לענישה מופחתת באופן יחסי בהשוואה לעבירות האינוס הקלאסי. אני סבורה כי יש דיספרופורציה משמעותית ובלתי מידתית בין העונש שקבלה הנאשמת, אם הבנות, לעומת העונש שנגזר על הנאשם. טענתו היא כי באופן יחסי לעונש שקבלה הנאשמת, העונש שהוטל על הנאשם הוא מחמיר מאוד, ויש בכוונת הנאשם לערער על גזר הדין לבית המשפט העליון".