ההאקרים היכו: עותק הדרכון של מישל אובמה הודלף לרשת

קבוצת ההאקרים DC Leaks, שפרסמה לאחרונה מיילים אישיים של שר החוץ לשעבר קולין פאוול, פרסמה קבצים נוספים מחשבונו של עובד זוטר בקמפיין קלינטון ■ בבית הלבן בוחנים את המידע שפורסם על הגברת הראשונה

מישל אובמה / צילום: רויטרס
מישל אובמה / צילום: רויטרס

מה שנראה כעותק סרוק של הדרכון של הגברת הראשונה של ארצות-הברית, מישל אובמה, הודלף אתמול (ה') לרשת, לצד כתובות דואר אלקטרוני אישיות של כמה עובדים זוטרים בבית הלבן שהיו קשורים לקמפיין הבחירות לנשיאות של שרת החוץ לשעבר הילארי קלינטון. ההדלפה, מתוך חשבון ג'ימייל השייך לעובד הקמפיין איאן מלול, היא מבצע נוסף של קבוצת ההאקרים DC Leaks, ששמה לה למטרה את הפוליטיקאים האמריקאים, ופועלת על פי החשד בקשר כלשהו לרוסיה.

המידע ששוחרר כולל בעיקר פרטים לוגיסטיים על אירועים במסגרת קמפיין הבחירות של קלינטון. בבית הלבן סירבו להתייחס לאותנטיות של המסמכים שהודלפו, אולם דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט הבהיר כי הממשל מתייחס לעניין ברצינות. התובעת הכללית לורטה לינץ' הוסיפה במסיבת עיתונאים: "אנחנו מודעים לדיווחים האלה, ואנחנו בוחנים אותם".

בשבוע שעבר, פרסמה DC Leaks תכתובות דואר אלקטרוני אישיות שניהל שר החוץ האמריקאי לשעבר קולין פאוול, שכללו התייחסויות מעוררות מחלוקת בנוגע לקלינטון וליריבה הרפובליקני דונלד טראמפ. פאוול אישר מאז כי התכתובות שפורסמו הן אותנטיות.

לטענת גורמי מודיעין אמריקאים ומומחי סייבר, קבוצת ההאקרים שפועלת לדבריה בשם המאבק למען שקיפות, היא למעשה מבצע קיברנטי נרחב שמובילה הממשלה הרוסית, ובמסגרתו נפרצו גם מערכות מחשב הקשורות למפלגה הדמוקרטית, ומסדי נתונים של בוחרים בשתי מדינות אמריקאיות לפחות. ניקול מיינור, דוברת השירות החשאי, מסרה כי הארגון "מודאג בכל פעם שמידע חשאי שקשור לאנשים שעליהם אנו מגנים, או לארגונים כאלה, נחשף". עם זאת, היא סירבה לפרט בנוגע למבצע הנוכחי.