סקר: מה הישראלים קונים באינטרנט, וכמה כסף הם מוציאים?

אתר וואלה!שופס: הישראלים אוהבים לקנות באינטרנט מוצרי חשמל קטנים, סמארטפונים - וחיתולים ■ ממוצע הקנייה באתר - כ-650 שקל ■ מה קונים בת"א ומה בירושלים?

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

אתר הסחר האלקטרוני הישראלי וואלה!שופס מפרסם את נתוני הקניות והרגלי הרכישה של הישראלים הרוכשים באתר, הכוללים מוצרים פופולריים, עלות הרכישות, זמני קניות בולטים, זהות הרוכשים מבחינה מגדרית ופילוחים נוספים. 

המוצרים הפופולריים ביותר שהישראלים קונים בוואלה!שופס הם מוצרי חשמל קטנים לבית, סמארטפונים, ריהוט לבית ולגן, הנעלה ומוצרי טיפוח לגבר ולאישה. באתר מציינים כי בתקופה האחרונה חיתולים חד-פעמיים הפכו להיות רב-מכר באתר, ומאות חבילות מוזמנות מדי יום. 

רוב הרכישות באתר מבוצעות מאזור המרכז (כ-65%), אך במונחי היקף כספי ממוצע הקנייה של רכישות מהפריפריה גבוה יותר ועומד על 650 שקל, לעומת 550 שקל לרכישות מאזור המרכז. ממוצע הקנייה הכללי עומד על כ-650 שקל, וממוצע התשלומים שהישראלים מעדיפים עומד על 3 תשלומים לקנייה. כ-0.5% מהרוכשים באתר נחשבים "קונים כבדים" אשר יכולים להגיע לרכישות של עד כ-10,000 שקל בחודש.

שעות הקנייה הפופולריות ביותר הן עד השעה 9:00 בבוקר, בשעות 12:00-14:00 ובשעות הלילה בין 21:00 ועד חצות. התקופות העמוסות ביותר ברכישות הן כ-7-10 ימים לפני החגים בישראל.

מבחינת פילוח מגדרי, גברים קונים יותר מנשים - כ-55% מול 45%; כ-70% מלקוחות האתר הם בני עד גיל 45, וכ-30% הם בגילאי 45 ומעלה.

כ-35% מהרכישות מבוצעות דרך הסמארטפון באפליקציה, ו-65% דרך המחשב. לשם השוואה, ב-2013 רק 10% רכשו באמצעות סמארטפון - גידול של 250% ב-3 שנים.

תל-אביב מובילה בישראל ברכישת שוברים להשכרת רכב, במארז 8 יחידות טיטולים ובאלבומים מעוצבים. לעומת זאת ירושלים, הרצליה וגבעתיים מובילות ברכישת במוצרי חשמל קטנים לבית (טוסטרים, קומקומים, קוצצי ירקות ומדפסות). אשדוד, נתניה ובאר-שבע מובילות ברכישה של כבל USB ודיסק און קי.

הקטגוריות המובילות בצמיחה: ריהוט אשר גדל ב-40% לעומת שנה שעברה, רכישות סמארטפונים רשמו גידול של 50% ביחס לשנה שעברה, וגם מוצרי חשמל קטנים רשמו צמיחה.

הנתונים התפרסמו לקראת כנס "כלכלה דיגיטלית" שיתקיים מחר (ב') בהשתתפות פעילים בכירים בתחום הקניות באינטרנט. בין המשתתפים: ליאור שגיא, מנכ"ל UPS; עמית לנג ,מנכ"ל משרד הכלכלה; ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בכיר בחממת הסייבר של קרן ההשקעות JVP; משה אלפרט, מנכ"ל My Supermarket ישראל; מיכל רביב, מנכ"לית מרמלדה; רועי אלבז, מנכ"ל פנגו, ועוד. 

אלי לביא, מנכ"ל וואלה שופס, יציג בפני המשתתפים את הפיתוחים המרכזיים במסחר האלקטרוני.