צפו: סטארט-אפ ישראלי-אמריקאי בתחום רכבי יד שנייה

חברת Vroom מאפשרת לחבר בין מוכרים ורוכשים של מכוניות משומשות בתהליך חדשני ■ החברה רוכשת את הרכב מהמוכר, משפצת אותו ומוכרת לקונה פרטי

בדרך להפיכתו לפלטפורמה האינטרנטית הגדולה בעולם למכירת רכבי יד שנייה, הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי "Vroom" השלים גיוס של 50 מיליון דולר בסבב גיוס E, מה שמביא את סך גיוסי החברה ל-218 מיליון דולר.

חברת Vroom שהוקמה ב-2013 מאפשרת לחבר בין מוכרים ורוכשים של מכוניות משומשות, כשהתהליך עצמו יחסית חדשני לעומת לוחות יד שנייה שאליהם הורגלנו מאז ומעולם. מי שרוצה למכור רכב מעלה תמונות, עונה על שאלון ומקבל הצעת מחיר מהחברה.

במידה וההצעה רלבנטית, נציגי החברה באים לאסוף את הרכב, משפצים אותו ומוכרים אותו דרך האפליקציה של Vroom. הרוכש מקבל את האוטו עם אפשרות של ביטול הרכישה תוך שבוע, וכן שלושה חודשים של אחריות על הרכב המשומש.

החברה המשותפת, שהמטה הראשי שלה יושב בניו-יורק, ויש לה גם מרכז פעילות בשטח 46 אלף מ"ר באינדיאפוליס, כוללת 500 עובדים בסה"כ, בהם עשרה עובדים במרכז פיתוח קטן בנס-ציונה. מחזור המכירות של החברה ב-2015 עמד על 900 מיליון דולר, כאשר השנה הוא צפוי, על פי החברה, לחצות את קו מיליארד הדולר.

על פי אתר Edmunds.com, שוק המכוניות המשומשות בארה"ב מגלגל למעלה מ-400 מיליארד דולר בשנה, כאשר במהלך 2015 נמכרו 38.3 מיליון רכבים משומשים במחיר ממוצע של 18,500 דולר לרכב. מלבד Vroom קיימות עוד מספר פלטפורמות למכירה של כלי רכב, ביניהן Shift, Beepi ו-Truecar.