ניסנקורן: "כחלון הוא שר האוצר הכי חברתי שהיה בישראל"

בטקס לציון קליטתם של 300 עובדי ניקיון שהועסקו כעובדי קבלן בבית החולים אסף הרופא וכעת נקלטו כעובדי מדינה, החמיא יו"ר ההסתדרות לשר האוצר ■ כחלון: "אין יותר מקום לעובדים שווים ושווים יותר"

משה כחלון אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור ותמר מצפי
משה כחלון אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור ותמר מצפי

משה כחלון הוא שר האוצר הכי חברתי שהיה בישראל מאז הקמתה, כך הכריז היום (ב') יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. שהשתתף היום ביחד עם כחלון בטקס שנערך בבית החולים אסף הרופא לציון קליטתם של 300 עובדי ניקיון שהועסקו עד כה כעובדי קבלן ויועסקו מעתה כעובדי בית החולים (העסקה ישירה).

בטקס לציון קליטתם של 300 עובדי ניקיון בבית החולים אסף הרופא אמר ניסנקורן "משה כחלון הוא שר האוצר הכי חברתי שהיה במדינת ישראל מאז ומעולם. בראש סדר העדיפויות שלו זוהי העשייה החברתית, צמצום פערים, לראות את האדם ולהכיר בו ובחשיבותו. הוא לא פוגע בפריון אלא רק משפר אותו. אני שמח שמצאתי שותף אמיתי לדרך".

השר כחלון אמר כי "חברה נורמלית לא יכולה לחיות עם תופעה שעובד אחד מקבל מתנה לחג והשני לא. אין יותר מקום לעובדים שווים ושווים יותר, העוולה הזאת צריכה לעבור מן העולם. כשהתחלנו לטפל בהעברת עובדי הקבלן להעסקה ישירה לא ידענו עד כמה התהליך יהיה מורכב. אם יו"ר ההסתדרות, שר הבריאות ומנכ"ל בית החולים לא היו משלבים ידיים זה לא היה קורה. תראו כמה כוח צריך בשביל להביא צדק. כחלון הוסיף עוד: "מדובר בסך הכל בסדרי עדיפויות. אנחנו לא מדפיסים יותר כסף, אלא רק החלטנו להעביר כסף מקבוצות חזקות שנהנו ממנו לקבוצות חלשות".

קליטתם עובדי הניקיון באסף הרופא היא חלק מיישום ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן שנחתם ביולי 2015, בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון. אסף הרופא הוא המרכז הרפואי הראשון שנבחר להוביל את ביצוע תהליך הקליטה, לצורך הטמעת המודל ביתר בתי החולים.  

לדברי ניסנקורן, "מאות עובדים עוברים להיות עובדי מדינה, עם תג של עובדי מדינה, עם גאווה בעיניים, תחת ההסתדרות והוועד. קליטת עובדי הניקיון, שעושים עבודת ליבה, היא חשובה וסימבולית, הטקס היום הוא רק תחילת הדרך ואנחנו מחויבים לקלוט את כל עובדי הניקיון בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים, וגם בשירותי בריאות כללית זה יבוצע".